Årsoversikt

søndag 16. august 2020

Uke 33 2020 - Og så ble det sommer.

Illustrasjon: Maia
Og så ble det sommer.

Det ble en deilig siste sommerferieuke for barna.
Hele uka har vi hatt deilig vær med sol og sommer.
Ikke så kjekt for oss som har vært tilbake på jobb i varmen,
men veldig kjekt for barna, som har badet og kost seg masse.

Vi har fått besøk av mamma/bestemor denne uka,
hun ble dermed første familiegjest på besøk i vårt nye hjem.
Det har vært kjekt for barna å ha bestemor i hus,
når vi voksne igjen har vært borte med lange dager på jobb.

I helga har vi hatt oss en liten tur til Åsane og Bergen,
og så har vi forsøkt å nyte sommeren i dag.

10. august - Lavransvaka/Larsok.

Foto: meg selv og Trond
 Det verste med å begynne på jobb igjen er å våkne på morgenen.
Men vi kom oss opp, begge to, og av sted på jobb.
Det var en deilig morgen og ble en fin dag.

11. august - Son and Daughter Day.

Foto: Meg selv og Trond
 Morgenkaffi må til - det er det ingen tvil om.
På kvelden var vi på styremøte i ungdomslaget.
Viktig å huske å betale medlemskontingenten!

12. august - Den internasjonale barnedagen

Foto: Meg selv og Amanda
 Onsdag var det deilig vær hele dagen.
Rune var ute med venner og badet, og ble solbrent.
Jeg fikk Lego i posten, så da ble det litt legobygging på kvelden.

13. august - Vår brylllupsdag. Venstrehendtes dag.

Foto: meg selv og Trond
 Vi feiret 15 års bryllupsdag - krystallbryllup!
Trond kom hjem med blomster i "krystallskål",
Amanda lagde snope-krystaller til Trond fra meg. :-D

14. august - Color Book Day

Foto: Mamma Kari og meg selv
Det må innrømmes at det var deilig å komme til fredag og helg,
etter en travel uke på jobb med redusert bemanning.
Amanda koste seg i hengekøya på terrassen.

15. august - Marias himmelfart. World Honey Bee Day.

Foto: Maia, meg selv og Trond
I går tok vi en tur til Åsane og Bergen for å handle litt.
Amanda fikk ny skolesekk til ungdomsskole-start.
Jentene tok turen til sentrum, mens vi andre shoppet på Ikea.

16. august - Rugsok. True Love Forever Day.

Foto: mamma Kari og meg selv
 I dag har barna forsøkt å utnytte siste feriedag til det fulle,
vært med venner, badet, kost seg i sommervarmen,
mens Trond og jeg har montert møbler som ble handlet i går.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Amanda
Denne uka har Amanda opprettet egen konto for Snøball på Tic Toc.
Der lager Amanda morsomme videosnutter, for eksempel om alle stedene til Snøball.
Hun håper på mange følgere: @ballmadeofsnow 

Ukens Spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Overwatch på PS4 og PC


"Det er et spill der det er mange moduser. En heter "Team Deathmatch".
I den skal du prøve å drepe det andre laget og få flest "kills".
En annen heter "Capture the Flag", det handler om at du skal stå i en sirkel,
det kommer en ting du skal dytte til det andre laget. Jeg synes det er veldig gøy.
Min favorittfigur er 'Genji', som er en ninja med robot-deler."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: meg selv
 Snøball er alltid glad når en av oss kommer hjem.
Da kan du bare glemme å få gå på toalettet i fred - hun skal være med!

Ukens Ole Brumm

Det var en varm dag, og han hadde lang vei å gå.
Han var ikke kommet mer enn halvveis,
da han kjente en merkelig kribling.
Den begynte ytterst på snuetippen
og sildret ned gjennom hele ham og ut i tærne.
Det var akkurat som noe inni ham sa:
"Nå, Brumm, er det ikke tiden for en liten munnfull eller to?"

(Ole Brumm)
Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar