Årsoversikt

søndag 9. august 2020

Uke 32 2020 - Gleden over å ha en terrasse

Illustrasjon: Maia
Gleden over å ha en terrasse

Da var vi kommet til siste feriedag for Trond og meg for i sommer, 
i morgen er det tilbake til arbeid for oss,
mens ungene har en uke til ferie før skolen starter igjen.
Så deilig det var at vi fikk litt sommervær i dag, da!

Utenfor stua i det "nye" hjemmet vårt er det en stor og deilig terrasse.
Den har vært flittig brukt både i helga og i uka når været har tillatt det.
Her kjører Rune sparkesykkel og ståbrett,
her leker jentene "sverdkamp", her kan vi sitte ute og kose oss.

Gleden over å ha fått en slik flott terrasse utenfor huset vårt er stor.
Måtte godværet vare, så vi kan nyte den mye i tiden fremover.

3. august - Olavsmesse/Vesle Olsok.

Foto: meg selv
Vi startet uken med å handle inn til middag for hele uka.
Amanda var fortsatt ikke i form.
Maia var på Tveita og plukket bringebær som sommerjobb.

4. august - National Chocolate Chip Cookie Day

Foto: meg selv, Maia, Amanda
Amanda fikk flott god-bedring-hilsen fra Odin.
Maia var på bringebær-plukke-jobb i regnværet.
På ettermiddagen koste vi oss med småkaker.

5. august -  International Traffic Light Day

Foto: meg selv
Ut over uken har vi sakte, men sikkert, pakket ut igjen eske etter eske.
Amanda brukte en del av eskene til å lage kinostemning i stua,
flytteesker kan brukes til så mangt.

6. august - Balloons to Heaven Day

Foto: meg selv og Trond
Det var deilig å få bort alle flytteeskene i gangen.
Under tilhengeren lå en fortvilet enhjørning i regnværet.
Amanda og jeg fikset på Pippi-huset. 

7. august - International Beer Day

Foto: meg selv og Amanda
Rommet vårt har blitt ganske så koselig etter hvert.
Det blir hardt å stå opp til "vanlig" tid etter tre uker med sene morgener.
Amanda knipset bilde av den svært så trygge flua vi hadde på besøk.

8. august - Universal & International Infinity Day

Foto: meg selv og Trond
Lørdag hadde vi en siste gjennomgang i det gamle huset,
før vi hadde innflyttings-pizza-fest her hjemme.
Vi skulle ha champagne, men det var visst musserende rødvin?

9. august - FNs internasjonale urfolksdag

Foto: Trond og meg selv
I dag har vi aller mest slappet av og kost oss i godværet.
Barna har lekt seg ute, og Snøball har fulgt spent med.
En deilig avslutning på tre travle flytte-ferieuker.

Ukens kreative fra Amanda


Amanda hadde så lyst til å fly med drage i dag.
Så da tok hun like godt og lagde sin egen drage. 
Den fløy nesten like godt som de kjøpte vi fant i "uteleke"-esken.

Ukens spillanmeldelse fra Rune

Spill: Superhot på PS4


"Spelet handler om at du skal drepe alle de røde figurene på levelet.
Du kan bruke masse våpen, som en kantana, en flaske, en telefon.
Det som er veldig fascinerende med det er at de eksploderer som de er laget av støv.
Eg synes det er gøy, du føler deg veldig sterk, du kan løpe og slå folk og masse annet."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: Trond
Snøball har vært litt sår på en pote denne uka.
Da blir det smøring med potesalve og babysokk for å unngå at det skal bli verre.

Ukens Ole Brumm

"Aha!" sa Brumm. (tra-la-la-la-la bom.)
"Hvis jeg ikke tar aldeles feil" sa han,
"så betyr det hullet at her bor Sprett.
Og Sprett, det betyr Hyggelig Selskap,
og Hyggelig Selskap betyr Mat
og Nå-skal-jeg-synge-en-sang-for deg og mer til.
Tra-la-la-la-la bom."

(Ole Brumm)

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar