Årsoversikt

søndag 2. august 2020

Uke 31 2020 - Nytt hjem, nye vinduskarmer

Illustrasjon: Maia
Nytt hjem, nye vinduskarmer

Denne uka har for det aller meste dreid seg om en ting:
å få flyttet alle våre ting ferdig fra et hjem til et annet.
Hjelpe meg, så mye vi har til sammen, vi seks.
Så utrolig mye det har vært å pakke ned og flytte!

Snøball har selvsagt vært med på flyttelasset, hun er jo en del av familien.
Hun har raskt funnet seg til rette i det nye huset,
så lenge hun er sammen med oss, så virker det som hun har det bra.
Og tenk, også her er det vinduskarmer bak sofaen der hun kan følge med!

Etter å ha kommet i mål med flyttingen natt til lørdag
har vi brukt helga mest til å ta oss inn igjen, og til litt utpakking.

27. juli - Den offisielle syvsoverdagen.

Foto: Meg selv og Trond
Vi oppdaget at vi manglet en del av foten til fjernsynet,
så det ble en tur til Knarvik på Trond for å kjøpe ny fot.
Det meste av dagen tilbrakte vi i vårt nye hjem, men det ble litt pakking og.
28. juli - World Hepatitis Day

Foto: meg selv og Trond
Tirsdag regnet det. Vi pakket og flyttet videre.
Båtlivet i Eivindvik på sommeren er en opplevelse.
I det nye hjemmet kom en del bilder på plass på bildehyller.

29. juli - Olsok eller Olavsdagen

Foto: meg selv og Trond

Det begynte å fylle seg opp med flytteesker i huset her,
mens hyller og annet ble demontert og flyttet på kreativt vis.
Dorullpantestasjonen måtte fotograferes for dokumentasjon.

30. juli - Den internasjonale vennskapsdagen.

Foto: Trond og meg selv
Når en driver og pakker ned alt en har finner en mye rart.
En saks bak en ikke utpakket billy-hylle,
en krukke på veggen en ikke har lagt merke til før.

31. juli - Den internasjonale dagen for funksjonshemmede

Foto: Trond og meg selv
Siste dagen med flytting ble fredag, da ble vi endelig ferdig.
Det har blitt mange lass til slutt, jeg kom ut av tellinga.
På kjøkkenet fant vi en grei løsning på oppbevaring.

1. august - Peder Vindfells dag. Spiderman Day.

Foto: Trond og meg selv
Halv fire natt til lørdag var huset ferdig vasket.
Det ble derfor en rolig dag i går, med bare litt utpakking.
Og så gikk strømmen heldigvis rett etter at lørdagsmiddagen var klar.

2. august - International forgiveness Day

Foto: Trond og meg selv
I dag har vi så smått fortsatt med å pakke ut.
Jentene fant ut de ville male, så de holdt seg i garasjen en god stund i dag.
Vi koser oss i vårt nye hjem, selv om det var trist å forlate det gamle.

Ukens kreative fra Amanda

Månedens maleri: Mann med legohode i handlevogn.


Maleri: Amanda
Dette ble resultatet av Amandas malestund i dag.
Inspirasjonen fant hun på Pinterest.
En mann med legohode som sitter i en handlevogn foran en regnbue.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Fifa 14 på Xbox360


"Spillet handler om at du skal velge et fotballag fra hvilket som helst land.
Spania, for eksempel, eller Norge og Tyskland. Det er som en ekte forballkamp,
du skal score så mange mål du kan før tiden er ute. Laget med mest mål vinner.
Om ingen får mål, blir det uavgjort. Mitt favorittlag er Barcelona, og favorittspiller er Messi."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: Trond
Det er alltid morsomt når en hund begynner å jage på halen sin.
Jeg tror Snøball er litt irritert på hvor tovet pelsen på halen har blitt.

Ukens Ole Brumm

"Det var en gang for lenge side,
sånn omtrent forrige fredag,
at Ole Brumm bodde i en skog helt alene
under navnet Sanders.
("Hva betyr 'under navnet'?" spurte Kristoffer Robin.
"Det betyr at han hadde navnet i gullbokstaver
over døren og bodde under det.")

(Ole Brumm)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar