Årsoversikt

søndag 3. mars 2019

Uke 9 2019 - Om dagen arbeid, om kvelden gjester. Sure uker - glade fester!

Jeg så gradestokken nyss,
det er en av våre slags:
Når den får et solskinnskyss
stiger kvikksølvhjertet straks.
Og hvert hjerte blir så svingende
som været, bevars,
når våren løfter vingene
mot himlen i mars!

Herman Wildenvey


Om dagen arbeid, om kvelden gjester. Sure uker - glade fester!

Denne uken har jeg hatt vaktuke her i Gulen.
Amanda har vært syk, og hjemme fra skolen en dag.
Rune og Trond har vært syke og hjemme en dag.
Så uken startet med sykdom både på jobb og hjemme.

I helga har vi vært på tur til Arna, på hyttetur,
for å feire Runar og Ragnhild, 
som begge blir 40 år i løpet av våren.
En fantastisk kjekk feiring med god mat og mye kjekt!
Og en flott avslutning på en sykdomspreget uke.

Mandag


Sist helg begynte Amanda å klage over sår hals,
og mandag morgen var det ikke særlig bedre,
så da måtte Trond bli hjemme med sykt barn,
mens jeg dro til Brekke på utekontor.
Men hun var ikke dårligere enn at hun orket å spille Minecraft, da.

Tirsdag


Natt til tirsdag var det Trond og Rune sin tur til å bli syk,
begge til var kvalme, og dårlige i magen,
så da ble det en ny dag hjemme for Trond,
selv om Amanda var tilbake på skolen.
Så da kjøpte jeg blåbær med hjem til dårlige mager.

Onsdag


Onsdag var endelig alle på plass på skole og jobb. 
Jeg var på utekontor på Byrknes.
På veien hjem fikk jeg skrekkelig lyst på pannekaker,
så da ble det pannekaker til middag.
For det er altså middag - så lenge det er bacon og pølser til!

Torsdag


Trond driver med bueskyting på torsdager.
Denne uken var han godt fornøyd
med å sette ny personlig rekord;
39 poeng - det ser i alle fall bra ut,
med alle pilene godt samla inn mot midten!

Fredag


Når jeg har vaktuke er det alltid litt deilig å komme til fredag.
Deilig, lyst og kaldt vintervær våknet vi til,
selv om det skulle være årets første vårdag.
Det var heldigvis en nokså rolig dag på jobb,
siden kvelden ble litt tullete etter at middagen gikk i gulvet.

Lørdag


I går pakket vi lydanlegg i hengeren,
og klær og sengetøy i bilen,
og dro til Arna for å være med å feire Runar og Ragnhild,
som begge blir 40 i vår.
En fantastisk fin feiring ble det! Hipp hurra for dem!

Søndag


Etter en rolig morgen og dag i Arna,
har vi i kveld holdt på å pakke for Maia,
som skal til Voss på skiskole hele neste uke.
Det var visst optimistisk av meg å skulle pakke i den sekken.
Men det ordnet seg til slutt, det også. (Med en koffert).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar