Årsoversikt

søndag 24. februar 2019

'uke 8 2019 - Verden er vid, og veiene mange

 Et hjem er der,
hvor dine hår kan gråne,
og ingen mærker,
at du eldes dog.
Hvor kære minder dæmrer for at blåne,
som åsens rygning blåner bakom skog.

Henrik Ibsen

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Verden er vid, og veiene mange.

Så legger vi bak oss en uke med vinterferie.
Barna og jeg har hatt noen fine dager på Haua,
sammen med farmor, og sammen med hverandre.
En fin vinterferieuke på tur - i den vide verden.

Helgen har vi hatt hjemme i Eivindvik,
det var helt greit å få noen rolige dager her hjemme
før neste uke slår inn, med vaktuke for meg,
og hverdag for resten av gjengen.
Det var godt at veien ledet oss vel hjem igjen.

Mandag


Uken startet med at Rune tok en uanmeldt tur på skolen på Haua,
før jeg hadde stått opp, engang.
Så snart jeg hadde fått gutten i hus, 
bar det på frisørbesøk med både han og Maia,
så begge kom nyfriserte hjem.

Tirsdag


Ukens andre dag begynte tidlig for Maia og meg,
siden vi leverte bilen på verksted for bremseskift klokka åtte.
Mens vi ventet på bilen koste vi oss i Egersund,
og så hadde vi en kjapp tur til Sandnes sammen med systa,
for å kikke på Rogalandsbunader.

Onsdag


Maia besøkte ungdomskolen på Haua på onsdag,
og fikk være med den gamle klassen en hel dag.
Jeg og Amanda hadde litt alenetid med lunsj på Soknatun,
før vi tok turen til Åse for å farge håret hennes.
Og jammen rakk vi et kinobesøk på slutten av dagen.

Torsdag


Torsdag var det Rune og Amanda sin tur 
til å være på besøk i sine gamle klasser på skolen.
Maia var på besøk hos Grete Ovidie på ettermiddagen, 
og kom hjem med deilig honning, saft og syltetøy.
På kvelden var jeg på besøk på øvelse for amatørteateret.

Fredag


Siden Maia skulle være med og arrangere diskotek fredag kveld,
ble det hjemreise tidlig fredag morgen.
Amanda var trøtt, og sov godt under jakke og teppe.
Det var godt å komme hjem før helga,
så fikk vi roe oss litt her hjemme før ferien var helt over.

Lørdag


I går tok vi det for det meste med ro hjemme.
Men Trond og jeg var en tur på ide-myldring med revygruppa,
med penn og papir, og godt mot.
Og så var det familielørdag resten av dagen,
med lørdagskos og lørdagsmiddag.

Søndag


For en nydelig dag det har vært i dag.
Vårfølelsen sitter løst når krokusen titter frem,
og sola skinner i vinduskarmen.
En fin ferieuke er kommet til sin slutt,
og selv om verden er vid, gikk veien hjem igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar