Årsoversikt

søndag 10. februar 2019

Uke 6 2019 - Det er bare ett vakkert barn i verden, og hver eneste mor har det.

Nei sjå, kor det lyser og gyller og brenn 
burtpå snjokollen der yver lid!
Det er soli som renn, det er soli som renn
og helsar so god og so blid.
Og tusund av Augo, dimme frå Draum,
skal drikka seg bjarte i Solstråle-Straum.
— Ja, Sol treng me alle;
men Sol, det er no inkje det sama som Solgangs-Vêr.

Per Sivle

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Det er bare ett vakkert barn i verden, og hver eneste mor har det.

Dagene går fort nå i februar,
særlig når dagene er såpass hektiske som de har vært denne uken.
Vaktuker er som oftest travlere enn andre uker,
særlig når en til dels er alene på kontoret.

I helgen har vi hatt oss en tur til "byen" - Bergen.
Snøen har snart smeltet bort igjen, 
og et håp om vår har begynt å spire.
Og så har det vært morsdag i dag. 
Og mine barn er selvsagt de vakreste og beste i hele verden.

Mandag


Februars fjerde dag. Utekontor på Brekke.
Slaps og glatte veier gjorde at jeg ble sen.
Men jeg tok inn igjen forsinkelsen, 
for så å få datatrøbbel, og bli forsinka igjen.
Noe sliten på ettermiddagen, selv om veien var bar på hjemvei.

Tirsdag


Ågotsmesse. Musedagen.
Maia var på Dale Videregående Skole på karrieremesse.
I avisen hun hadde fått fant jeg dette bildet.
Og tenk, der var det en kjent kar.
Norge er ikke større enn det er, tenker jeg.

Onsdag


Samefolkets dag. Utekontor på Byrknes.
Travel dag på utekontor. Nok en sliten frue på sofaen etter jobb.
Trond og Rune tok ukens andre treningsøkt
på treningsstudioet på sjukeheimen.
De hadde visst litt mer overskudd enn meg.

Torsdag


Bitte lille morsdag, kanskje? 
Kontordag og vakt her i Eivindvik.
Jeg må innrømme at jeg var glad da jeg kunne gå hjem.
Selv om ettermiddagen også gikk "i ett" for familien,
med kulturskole, bueskyting og volleyball på programmet.

Fredag


Veiledningsgruppe i Bergen.
Det var helt greit å avslutte en travel vaktuke med litt faglig påfyll.
Kjempebra innlegg om søvnvansker.
Jeg har fundert på hva som har vært bak denne døra,
men stengt er den i alle fall nå. Til gangs.

Lørdag


Tannpinedagen. På tur til Bergen.
Maia hadde med seg to gode venner.
Jeg ble fort lei, men påfyll med kaffe på "Byhyggen" hjalp.
Fikk ikke handlet noe av det vi skulle,
men jammen fikk vi handlet nok likevel.

Søndag


Morsdag. Mammas dag.
Jeg fikk sove lenge, og ble så vekt til frokost og gaver på senga.
Amanda hadde bakt kake, pappa kjøpt nydelig smykke,
Rune hadde laget gaver, og Maia hadde skrevet kort.
Er det rart jeg synes jeg har de beste og vakreste i hele verden?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar