Årsoversikt

søndag 17. februar 2019

Uke 7 2019 - Det er lett å løpe når lykken følger etter

Ned med seilet! Ind fra Havet!
Ind hvor, under Sæd begravet,
drømmer stille Eivindvig!
Ind at see, om Rug og Havre
tør paa Fjeldets Branter klavre,
uden at forkjøle sig!

Henrik Wergeland

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Det er lett å løpe når lykken følger etter

Etter en travel uke på jobb sist uke, 
har denne uka vært roligere på jobbfronten.
Til gjengjeld har det vært hakket travlere på hjemmefronten,
i alle fall siste del av uka, fra torsdag til i dag.

Med Valentines på tordag, UKM fredag,
legevakt i går, og så tur til Sokndal i dag,
så kjenner jeg at det skal bli deilig med noen vinterferiedager nå.
Men det er verdt det, når barna får flotte tilbakemeldinger,
og jeg kan gå rundt og sole meg i glansen deres!

Mandag


Siste dag før lønningsdag.
Uka startet med en rolig dag på kontoret,
der jeg fikk gjort unna litt papirarbeid.
Det er godt å starte uka med en rolig dag etter en travel vaktuke.
Og kaffekoppen gjør dagen litt lettere.

Tirsdag


Lønningsdag.
Amanda hadde lagt en lapp i mobilen
for å minne seg selv på å male ferdig dette maleriet.
Det skulle være med på utstilling på UKM fredag,
og måtte jo nesten være ferdig til da.

Onsdag


Jeanette sin fødselsdag! Hipp Hurra for henne!
Visitt på sjukeheimen for meg på jobbfronten. 
Maia er den som tegner mest av barna.
Disse flotte tegningene har hun laget i "kunst og håndverk".
Men det var ikke dem hun deltok på UKM med.

Torsdag


Valentinsdagen. Kjærlighetsdagen over alle!
Vi endte på valentinskafe etter jobb.
Deretter var Amanda og jeg på Dalsøyra og gjorde klar utstilling til UKM,
mens Trond, Rune og Maia var på kulturskoletimer,
bueskyting og volleyball.

Fredag


Fargefest på skolen. UKM på kvelden.
Amanda stilte ut bilder, og fikk flotte tilbakemeldinger,
men hun er for ung til å kunne gå videre.
Maia stilte på scena og sang "Two" av Caroline Dare,
og gikk videre til fylkesfinale i Måløy i mars. Gjett om vi er stolte av dem!

Lørdag


Legevakt i Knarvik natt til søndag har preget helga.
Lørdag formiddag sov jeg.
Så var vi på "Kafe av og te" en liten tur. 
Før vi hadde litt tidlig lørdagsmiddag,
slik at jeg fikk mat før jeg måtte dra på vakt.

Søndag


Etter en travel nattevakt startet jeg dagen med retur til Eivindvik.
Deretter sove litt, og så stå opp og pakke i full fart,
før jeg, barna og Snøball har kjørt hele veien til Sokndal.
Nå er vi vel fremme, og ser frem til noen litt roligere dager,
selv om det går fint om det er travelt, så lenge vi har det kjekt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar