Årsoversikt

mandag 25. mars 2019

Uke 12 2019 - Enhver synes at hans sykdom er den mest interessante.

Det er i verden en tale ei
så dyp, så deilig, så stille, -
men tyde kan jeg den ei for dig,
om nokså gjerne jeg vilde;
det er i verden ei toneveld
så søtt som skogenes tale;
men fange tonen - det må du selv,
når dagen demrer i dale. -

Theodor Caspari

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Enhver synes at hans sykdom er den mest interessante.

Så ble det, for første gang, ikke søndagsblogg.
I går var jeg rett og slett for syk og elendig 
til at jeg engang orket å tenke på å blogge,
langt mindre å stå opp fra senga og finne fra dataen.
Så da blir det blogg på en mandag i stedet.

Uka fortsatt der den slapp, med småsyk meg, 
etter hvert på antibiotika,
og så toppet det seg fra torsdag kveld, da Rune ble syk,
og deretter ble alle i hus syke etter tur.
Så interessant var det vel ikke, men det er nå det som det blir blogg om i dag.

Mandag


Jeg startet vaktuka i Brekke, slik vaktuker helst starter.
Med pizzarester til lunsj var dagen riktig så fin.
Amanda var på besøk hos en venninne på ettermiddagen.
Jeg sleit med bihuleverk, og vurderte antibiotika,
så ettermiddagen min ble deretter.

Tirsdag


Jeg fikk byttet bort en nattevakt på legevakten
som kolliderte med UKM neste helg i Måløy.
Det ble jeg veldig glad for. 
Og for nytt Nemi i butikkhylla.
Og så startet jeg på antibiotika i håp om å bli bedre i bihulene.

Onsdag


Vårjevndøgn. Dag og natt er like lange.
Utekontordag på Byrknes. På veien så jeg disse skiltene. 
De har i alle fall meninger om vindkraft der ute.
Bihulene var fortsatt ikke bra,
men dagen gikk greit for det, da.

Torsdag


Verdensdagen for Downs syndrom.
Maia rocket i alle fall sokkene.
Kulturskolen var avlyst, så ettermiddagen var rolig.
Og bihulene mine begynte å bli bedre.
Men så ble Rune syk.

Fredag


Med syk Rune måtte Trond være hjemme på fredag.
Jeg hadde siste dag i vaktuka, og var glad for å være "i mål".
Amanda var i det kreative hjørnet på ettermiddagen,
etter at hun hadde sminket meg etter alle kunstens regler,
lagde hun denne flotte kunsten.

Lørdag


Maias klasse skal på klassetur til uka,
og hadde derfor kafe, lotteri og bingo på lørdag.
Det ga dem en god pott til turen,
og oss som deltok en fin formiddag på kafe.
På kvelden ble Trond syk.

Søndag


Natt til søndag ble Maia syk,
og deretter var det meg og Amanda sin tur til å bli syke.
Så nå håper vi at vi er gjennom det verste for denne gang.
Jeg har ikke følt meg så elendig på det jeg kan huske,
så nå er jeg bare glad for å føle meg bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar