Årsoversikt

søndag 21. mai 2017

Uke 20 2017 - Om nasjonaldagen, syke barn, tidsklemma og flytteplaner

17. mai er vi så glad i,
moro vi har fra morgen til kveld!
Da er det så du,
om vi er små du,
er vi med likevel
Jeg roper hurra dagen så lang,
synger for Norge mangen en sang
Og jeg, jeg kan du
elske mitt land du,
det skal du se en gang


Vårt hjerte vet, vårt øye ser, hvor godt og vakkert Norge er.

Så legger vi bak oss en uke som mest av alt har vært preget av at det var 17. mai på onsdag. I begynnelsen av uka oppkjøring frem til dagen, så selve nasjonaldagen på onsdag, deretter to inneklemte dager på jobb og skole hvor en forsøkte å ta seg inn igjen etter en travel nasjonaldag, og så endelig helg med fri og litt mer tid til å ta seg inn igjen.

Hurra for syttende mai!

Mandag etter jobb endte jeg med å ta turen til Bryne for å få tak på de siste uniformbuksene til skoleuniformene. Det var nemlig ikke de størrelsene vi trengte i Egersund, så da var Bryne det nærmeste alternativet. Og det var stort sett det jeg fikk gjort på mandag ettermiddag. 


På tirsdag hadde vi besøkt på jobb fra en av skolene og barnehagene i Egersund, de øvde på å gå i tog, og sang så flott for alle pasientene våre. Skikkelig syttende mai-stemning dagen før dagen på jobb, med andre ord.

Tirsdag ettermiddag fikk vi levert 15 nye uniformjakker til skolekorpset, så dermed var vi i mål med uniformene. Ettermiddagen brukte vi til å få merket de siste jakkene og buksene, og så drev vi oppsøkende virksomhet med levering av jakker og bukser til de som trengte bytte. Det ble derfor sent før jeg kom igang med stryking av skjorter til gjengen her i huset, og med hele 9 skjorter som skulle strykes, så ble det sent før jeg kom meg i seng, men da var i alle fall alle antrekkene klare for den store dagen.


17. mai ble det "en dag i mitt liv i bilder" for denne måneden. Vi hadde en deilig, men travel dag, på Haua, og avsluttet kvelden hos svigermor, der vi alle overnattet av praktiske grunner. Da kunne nemlig barna gå til skolen, og jeg kunne komme meg på jobb i rimelig tid neste dag. 

Og så er det veldig kos å være hos farmor også, da. Rune utbrøt på torsdag morgen at han elsket å sove der, særlig siden det fulgte en farmor med huset!


Torsdag var det "dagen derpå" for mange. Hos oss startet dagen med en Maia som rett og slett ikke følte seg i form, med sår hals og vond nakke. Men ingen feber. Vi ble enige om at hun skulle forsøke seg på skolen, men innen jeg kom til Egersund ringte svigermor, og sa at Maia ble hjemme likevel. Så da ble det bare en halv dag på jobb for meg, før jeg dro hjem for å pleie sykt barn i stedet for syke pasienter.

Torsdag ettermiddag flyttet Trond, Ørjan og jeg endel instrumenter fra kulturskolen til kinosalen. For det er jo slik da, at nå som syttende mai er over, er det rett over på neste prosjekt for barna i korpset, Disney-konsert. Siden vi ble sene før dette var gjort, så endte vi like godt med å ta en ny natt hos svigermor. Jammen greit at vi har sengeplass også der!


Fredag var Maia tilbake på skolen, men formen var fortsatt ikke på topp. På ettermiddagen var det i tillegg øvelse med skolekorpset, så det ble nok en lang dag for jentene. Jeg var alene lege på jobb, siden assistentlegen var syk, så da det en sånn passe lang dag for meg også. Utpå kvelden pakket vi oss i alle fall sammen, og "flyttet" hjem igjen for denne gangen. 


I går var det også øvelse med skolekorpset for Trond og jentene. Jeg og Rune dro på sytreff på skolen, der var vi 5 damer som møttes for å sy og prate. Kjempekjekt å sy sammen med flere andre, å ha noen å spørre til hjelp når en stod fast, og utveksle tips og ideer, samtidig som vi pratet om alt mulig annet også! Og så fikk jeg sydd kostymet som Rune skal danse i på Disney-konserten neste helg, så da slipper jeg å stresse med det i siste liten!


I dag har jeg bare slappet av hjemme og ladet batteriene for neste uke. Nå blir det en kort uke igjen, siden torsdag er fridag. Det tror jeg er helt greit, for neste helg ser ut til å bli travel for alle i familien igjen. Maia er stadig ikke i form, så hun har vært hjemme med meg, mens Amanda, Rune og Trond igjen har vært på øvelse til neste søndags konsert. 

Vi går med andre ord nok en hektisk uke i møte. Det er jo akkurat slik mai måned pleier å være, men akkurat nå skulle vi gjerne hatt tid og overskudd til å komme igang med å pakke og tømme huset her før vi skal flytte om ikke så alt for lenge. Denne uken og helgen har vi funnet et hus, og avtalt leie av dette, så nå vet vi hvor vi skal bo i Eivindvik. Det kjennes veldig greit å ha fått dette på plass, nå gjenstår det bare at Trond finner seg en jobb, så er vi helt klare for en ny tilværelse på et annet godt og vakkert sted i dette vakre landet vårt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar