Årsoversikt

søndag 28. mars 2021

Uke 12 2021 - Det måtte jo bare bli fest!

Illustrasjon: Maia

Det måtte jo bare bli fest!

 Bursdag i huset - det feires må,
med frokost på senga og sang.
Slik er det for oss, både store og små,
og for bestemor og, denne gang.

Så kjekt å få feire bestemor,
heia og hipp, hipp hurra!
Heldige oss, som med henne bor,
feiring gjør alle mann glad!

Kake det ble, fra Amandas hånd,
med oppskrift fra Berit, så flott!
Mokkakake ble ønsket med "banan-bånd",
og jammen smakte den godt!

Tenk at du ble 74 år,
det måtte jo bare bli fest.
Gratulerer til bestemor, mamma vår,
vi er alle så glade i deg - du er best!

22. mars 2021

Navnedag: Paula og Pauline

Foto: meg selv

Jeg starta uka på utekontor i Brekke,
det er fast på programmet i vaktukene.
Det ble en travel dag, men vi kom da greit gjennom dagen.
På kvelden fortsatte vi å rydde i garasjen.

23. mars 2021

Navnedag: Gerda, Gerd

Foto: Trond, meg selv, Maia og Gunn Birknes

Tirsdag ble en ren "jobbedag" for meg, 
med kontordag først, og så nattevakt på legevakten.
Rune var på skyting, godt resultat igjen.
Og Maia fikk sin nye PC i posten.

24. mars 2021

Navnedag: Ulrikke, Rikke

Foto: Trond, Nabo Nina og meg selv

Trond og mamma/bestemor dro til Bergen,
han leverte bil på service, og mamma på sykehuset.
Jeg sov litt etter nattevakt, før det var foreldresamtale,
og så ryddet vi på kjøkkenet, jentene og jeg.

25. mars 2021

Navnedag: Marie, Maria, Mari

Foto: meg selv, Trond og Amanda

Torsdag kom byggesettet til vårt nye hus, så spennende!
Vaffelens dag måtte feires, med både norske og belgiske.
Jeg er fornøyd med at vi har fått orden på kjøkkenet,
men ikke lei meg for at fredagens planlagte visning ble avlyst.

26. mars 2021

Navnedag: Gabriel, Glenn

Foto: meg selv

Mamma/bestemor fylte 74 år på fredag.
Så da ble det frokost og sang på senga, og kaka på kvelden.
På butikken hadde de fått "Smelt". Nå kan vi lage cookies til påske.
De har så smått begynt på veggene til huset vårt.

27. mars 2021

Navnedag: Rudolf, Rudi

Foto: Trond, Amanda og meg selv

I går vartet Trond opp med nystekte croissanter til frokost.
Jeg slet med migrene og dårlig arbeidslyst.
Trond var en tur på jobb, men det ble kortvarig.
Maia og jeg tok en tur bort til huset og kikka litt.

28. mars 2021

Navnedag: Åsta, Åste

Foto: Amanda og meg selv

Amanda er flink til å ordne seg "frokost",
selv om hun står opp så sent at det helst er lunsj.
Jeg har prøvd å rydde litt til påske,
selv om det ikke synes så godt.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Sommeris fra Henning Olsen


Denne føler jeg at jeg har smakt før,
men det er en av årets nyheter i isdisken.
Den smaker sommer, det er det ingen tvil om.
Frisk og lett appelsinsmak, deilig konsistens.
Søt og god, falt mest i smak hos oss voksne.
Maia syntes sjokolade ikke passet med appelsin,
og Rune syntes den var midt på treet god.

Terningkast: 4-5

Ukens filmer - Uke 12


Elizabeth - The Golden Age. 2007. Terningkast: 5


The Hungover Games. 2014. Terningkast: Barna - 2. Voksne - 4.

Ukens bilde

"Det vokser frem et hus i Prestesundet 10"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar