Årsoversikt

søndag 14. mars 2021

Uke 10 2021 - Kanskje er jeg likevel ikke helt utdatert?

Illustrasjon: Maia

Kanskje er jeg likevel ikke helt utdatert?

Når du myser mot skjermet og alt virker smått,
når det tidlig blir kvelden, og håret blir grått,
når barna de vokser og klarer seg selv,
da føler du deg fort ganske gammel.

Når barna drar av sted på Bergenstur alene,
når du stresser litt for at de til bussen skal bli sene,
men det viser seg at det går veldig bra likevel,
så legger du beina dine opp på en skammel.

Men når appen ikke virker som den skal og sier "nei",
og når de trenger hjelp til å finne bussens vei,
ja, hver gang det er noe de ikke helt får til å stemme,
Så ringer de deg ganske eksaltert.

Da er det godt å vite at de trenger din hjelp for det,
til å finne frem til bussruter, billetter, alt som følger med,
så tenker du at du fortsatt kan bidra i deres fremme,
kanskje er jeg likevel ikke helt utdatert?

8. mars 2021

Navnedag: Beate, Betty, Bettina

Foto: Trond, meg selv og Maia

Ukens startet med oppstartsvegring for min del.
På tomta ble det støpt vegger, så spennende!
Jeg og mamma fikk fine blomster av Trond til kvinnedagen.
Maia startet på trafikalt grunnkurs.

9. mars 2021

Navnedag: Sverre, Sindre

Foto: Trond og meg selv

Jeg var kaffetørst både på jobb og hjemme på tirsdag.
Trond tok bilde av det fine været på jobb.
Rune var på skyting og Maia på kjærestebesøk.
Og så gikk vi tur bort til tomta på kvelden og tok bilder av murene.

10. mars 2021

Navnedag: Edel, Edle, Erle

Foto: Trond og meg selv

Trond deltok på årsmøte i arbeindsmannforbundet via Teams.
Jeg var på sjukeheimen der vi vaksinerte,
men Trond fikk sin vaksinedose på Dalsøyra,
mens jeg var i Knarvik på nytt tannlegebesøk.

11. mars 2021

Navnedag: Edvin, Tale

Foto: Maia og meg selv

Trond og Maia hadde en tur til Knarvik på torsdag,
de besøkte det nye helsehuset, og var på butikk-åpning.
Jeg kjørte støvete el-bil, og hentet på kulturskole.
På kvelden var Maia på mørkekjøring. 

12. mars 2021

Navnedag: Gregor, Gro

Foto: Trond og meg selv

På tomta holder de på å grave inntil kjellervegger.
Trond fikk kake til lunsj, bare fordi det var fredag.
Orkideen min på jobb lever fortsatt, men jeg glemte å gi den vann.
Nytt på nytt leverte 2 av mine favoritt-komikere.

13. mars 2021

Navnedag: Greta, Grete

Foto: Trond, Amanda og meg selv

I går reiste Amanda og bestis Anja på Bergenstur helt alene.
De reiste til Bergen med båten, og hjem igjen med buss og ferje.
Det klarte de veldig bra, med litt hjelp til å finne rutene.
Jeg slet med hodepine, og hadde en tung dag i snøværet.

14. mars 2021

Navnedag: Mathilde, Mette

Foto: Trond og meg selv

I dag har vi hatt en rolig dag hjemme.
Jeg har hatt vondt i hodet også i dag, og fått gjort lite.
Men vi har nå kikket litt på baderomspanel,
og så har Trond ordnet litt i huset her til ny visning om 2 uker.

Vi anmelder brettspill - Uke 10

Spill: UNO Junior


Positive ting: Enkelt. Lettfattelig. Trenger ikke forkunnskaper. 
Kan spille flere runder, og bildene er lette å forsøkt.
Negative ting: Går litt fort av og til.
Passer for: omtrent alle. Du trenger ikke kunne lese eller kunne tall.
Vil vi anbefale spillet til andre: Ja.
Vinneren ble: Rune (1. omgang), Amanda (2. omgang)

Terningkast: 5

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Pytt i Panne - Taco


Denne uken ble det testing av et nytt middagsprodukt,
Taco pytt i panne. Det er en pytt i panne med potet og taco-smak.
Den var litt sterk for mamma/bestemor, vi andre likte den godt.
Litt rart med "pommes frittes" i tacoen, men det gikk godt an.
Vi valgte å spise den med "stand n stuff" og "tacopockets",
revet ost og en ranch-dressing. Det fungerte godt sammen.
Ikke for sterk, men god smak og ikke for mild heller.

Terningkast: 5

Ukens filmer - Uke 10


The Prom. 2020. Terningkast: 5

Ukens bilde

"Utsikt fra Prestesundet på en snøværsdag"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar