Årsoversikt

søndag 21. mars 2021

Uke 11 2021 - Garasjen er ordna og organisert

Illustrasjon: Maia
 
Garasjen er ordna og organisert

Når huset til visning skal stelles,
og alltid på hodet står,
jobben må gjøres på felles,
vi får bare håpe det går.

Helt logisk det neppe kan synes,
å starte med rydding i skjul,
på hyllemontering vi brynes,
så vi kan få rydda bort jul.

Garasjen er ordna og organisert,
så nå har vi fått bedre plass,
resten av huset må bli regissert,
her ryddes det for full gass.

15. mars 2021

Navnedag: Christer, Christel og Chris

Foto: Trond og meg selv

Jeg startet uken med papirarbeid på hjemmekontor,
med en datalinje fra Telenor som langt fra fungerer som den skal.
På tomta går arbeidet for fullt på frem.
Trond jobbet ettermiddag denne uka, og tok bilder på vei til jobb.

16. mars 2021

Navnedag: Gudmund og Gudny

Foto: meg selv, Trond, Gunn Birknes og Maia

Maia hadde prøveeksamen på tirsdag, det gikk veldig bra.
Trond skar opp pølse til middag for meg.
Rune var på skyting med flott resultat.
På tomta har det gått mest i graving denne uka.

17. mars 2021

Navnedag: Gjertrud og Trude

Foto: meg selv og Maia

På jobb hadde vi BEST-øvelse, og øvde blant annet på bilulykker.
På 4H var det gult møte denne uka,
da skulle barna kle seg i gult, og de hadde påskeaktiviteter.
Jeg kom en hel time for tidlig for å hente barna derfra.

18. mars 2021

Navnedag: Aleksander, Sander og Edvard

Foto: Trond og meg selv

Det er spennende å ta turen bort på tomta og se,
for nå skjer det noe nesten hver dag.
Trond fikk favoritt-sausen sin levert på Spar Eivindvik.
Og så var han på ettermiddag, så jeg handlet i stedet.

19. mars 2021

Navnedag: Josef og Josefine

Foto: meg selv, Maia og Trond

Fredag var det min tur til å være med Maia til Knarvik.
Der rakk vi å se på vaffeltallerkener og kjøpe en dosett,
før vi tok turen hjem i tide for å hente på skolen.
Trond fant låsen til hengeren hos refleks-tigeren.

20. mars 2021

Navnedag: Joakim og Kim

Foto: meg selv

Jeg finner jammen mye rart i sofaen vår,
er det rart jeg foretrekker godstolen?
Vi så Alle mot 1, selv om appen streika litt.
Og så var det lørdagskos, selvfølgelig!

21. mars 2021

Navnedag: Bendik, Bengt og Bent

Foto: meg selv og Trond

I går og i dag har vi montert garasjehyller,
og fått rydda i garasjen, slik at vi kan få rydda litt i hus,
siden det skal være visning av huset her til helga.
Jeg satte meg ikke fast, men det var ikke så langt unna...

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkter: 3 nye saft-smaker

Foto: meg selv

Denne uka har vi testa ut tre nye saft-smaker,
en fra FUN light, "Smashing Starfruit Passionfruit",
og to fra Lærum, "Fra fjerne strøk" 
- "Mango og Lime" og "Fersken og Ananas".
Vi likte alle tre veldig godt, alle falt i smak hos alle.
Lærum-saftene var forfriskende og spennende, men ble fort brukt opp.
safta fra FUN light varer lengre på grunn av blandingsforholdet.
Den smakte veldig godt, den også.

Terningskast: 6/6/6

Ukens filmer - Uke 11


To All the Boys: Always and Forever. 2021. Terningkast: 4+


Mary, Queen of Scots. 2018. Terningkast: 5

Ukens bilde

"Utsikten fra kontoret mitt er helt ålreit"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar