Årsoversikt

søndag 28. februar 2021

Uke 8 2021 - Vinterferie på hjemmebane

Illustrasjon: Maia

 Vinterferie på hjemmebane

Temperaturen har steget, og våren er i emning,
men enda kaller vi årstiden vinter.
Da ble det vinterferie, med vårstemning,
så deilig når været til våren hinter.

Når mamma og pappa må jobbe fordi,
så blir det vinterferie på hjemmebane.
Barna har slappet av og kost seg med fri,
og late morgener har nok blitt en (u)vane.

Så godt det er mye å finne på hjemme.
Besøk har vi hatt, både store og små.
Med spill, kos og lek, ingen er slemme,
hjemmeferie er vel uansett tingen akkurat nå?

22. februar 2021

Navnedag: Tim, Tina

Foto: Amanda, meg selv og Maia

Amanda har hatt sy-dilla i ferien, med høy produksjonsfaktor,
Snøball har blant annet fått froskehatt og kyllinghatt.
Vi hadde smakstest på ettermiddagen,
selvsagt etter at vi hadde hatt kylling og ris til middag.

23. februar 2021

Navnedag: Torstein, Torunn

Foto: Maia, Trond og Ronny

Snøball synes det er helt greit med hjemmeferie,
når alle tre barna har vært hjemme hele dagene.
Vi hadde besøk av Aud og Mathilde, og Maia var på besøk hos Tor.
På kvelden var det mye vind, teltet utenfor legekontoret fikk gjennomgå.

24. februar 2021

Navnedag: Mattias, Mattis, Mats

Foto: meg selv og Trond

På tomta vår har det skjedd litt denne uka, så gøy det er!
Jeg var hos tannlege i Knarvik, tredje gang på noen uker.
På kvelden fikk vi vinterferie-besøk av Åse,
det var så kjekt at ho kunne komme noen dager på besøk.

25. februar 2021

Navnedag: Viktor, Viktoria

Foto: Trond og meg selv

Torsdag ble sokkelen til huset vårt støpt,
etter at grunnarbeidet under ble ferdigstilt tidligere i uka.
På jobb var det nye "gule" lapper på pulten.
Jeg er ikke så veldig glad i de lappene.

26. februar 2021

Navnedag: Inger, Ingjerd

Foto: Trond og meg selv

På fredag kom det mange "legoklosser" til huset vårt,
det blir spennende å se hvordan neste byggetrinn blir.
Kaffi på morgenen er aldri feil.
På kvelden hadde vi kjøkkentegnetime via Teams.

27. februar 2021

Navnedag: Laila, Lill

Foto: meg selv

I går hadde vi en rolig og trøtt dag,
typisk lørdag, med andre ord.
Vi koste oss med alle mot 1 på kvelden.
Kjempegøy at vi kunne spille "mot" hverandre!

28. februar 2021

Navnedag: Marina, Maren

Foto: Trond og meg selv

I dag har vi holdt på med litt planlegging av nytt hus,
med litt frustrasjon over IKEA sin baderomsplanlegger,
som "frøys" hver gang jeg nesten var ferdig.
Snøball elsker kos, og at tante tar henne med på tur.

Vi anmelder brettspill - Uke 8

Spill: Stablespill ("Jenga")


Positive ting: Gøy, lett å sette opp. Alle kan være med,
det er ingen begrensning på antall deltagere. 
Negative ting: Litt vanskelig - vi klarte stort sett bare en runde før det falt.
Korte runder på grunn av det.
Passer for: alle
Vil vi anbefale spillet til andre: Ja.
Vinneren ble: Vi tapte en gang hver. Ingen vinnere.

Terningkast: 4 1/2

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Freia Oreo-kjeks. 
Nidar Caramel & Crunch og Salted Peanut Butter.


Vi testet tre nye "kjekstyper" denne uka,
det er tre av mange nye produkter i butikkene denne uka.
Alle fant noen kjeks de likte godt,
og noen de likte mindre godt.
Min, Amanda og Trond sin favoritt var caramel & crunch, 
Maia likte best peanut butter,
mens Rune foretrakk oreo-kjeksene.
Alle var egentlig veldig gode, om du spør meg.

Terningkast: 5/5/5

Ukens filmer - Uke 8


Trolls: World Tour. 2020. Terningkast: 6

Ukens bilde

"Sokkelen til huset er støpt"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar