Årsoversikt

søndag 14. februar 2021

Uke 6 2021 - En ulykke kommer sjelden alene

Illustrasjon: Maia

En ulykke kommer sjelden alene

Det ble litt av en uke vi har hatt i hus
- En ulykke kommer sjelden alene.
Med sykdom, skader og "vaksinerus",
det skulle jeg virkelig mene.

Rune slo hodet sitt så det sang,
vaksinering slo meg ut på onsdag.
Trond forstrakk ryggen sin nok en gang,
og mamma ble dårlig på torsdag.

Så ringte Maia, med en vond fot,
sånn kan det gå når en løper og detter.
Forstuvning var fasit, og ingen "bot",
På krykkene full fart hun setter.

Amanda er eneste som har gått klar,
hun er både frisk, og på beina.
Hun ordner med middag og boller for far,
men føler seg kanskje litt "aleina".

8. februar 2021

Navnedag: Åshild, Åsne

Foto: meg selv og Trond

Uken startet for meg med vakt og utekontor i Brekke.
Regjeringen avlyste skriftlig eksamen.
Mamma kom hjem hit etter en uke på sykehus.
Trond fanget en nydelig solnedgang på slutten av dagen.

9. februar 2021

Navnedag: Lone, Leikny, Levi

Foto: Trond, meg selv og Amanda

Trond og jeg holder virkelig på med forskjellige ting,
han flytter stein, jeg funderer på om folk får lov til å klemme.
Rune slo hodet sitt i et jernvindu, og fikk en skikkelig kul.
På kvelden var Amanda og jeg på skøyter på Stølsløkka.

10. februar 2021

Navnedag: Ingfrid og Ingrid

Foto: Trond og meg selv

Onsdag var jeg på utekontor på Byrknes.
På vei hjem begynte jeg å kjenne på feber,
og skjønte at det nok var en reaksjon på vaksine.
Trond kom hjem med vond rygg etter en forstrekking.

11. februar 2021

Navnedag: Inge, Ingve, Yngve

Foto: Trond og meg selv

Trond var hjemme fra jobb på grunn av vond rygg.
Mamma ble dårlig på morgenen.
Maia ringte like etter lunsj med forstuva fot.
Er det rart vi bare tok bilder av sol og tv-skjerm på torsdag?

12. februar 2021

Navnedag: Randi og Ronja

Foto: Trond, Maia og meg selv

Fredag tok jeg og mamma turen til sykehuset,
der det viste seg at hun måtte legges inn på nytt.
Dermed ble det tur til Arna på meg, mens de hjemme 
koste seg med kake, nye bøker, pasta og gavekort.

13. februar 2021

Navnedag: Svanhild, Scott

Foto: meg selv

I går startet dagen med at Runar fikk bilen min ned fra en glatt bakke.
Amanda var snill, og lagde pastarett så jeg også fikk smake.
Maias fot er ganske så blå, men det går litt bedre,
både med henne, og med ryggen til Trond.

14. februar 2021

Navnedag: Hjørdis, Jardar

Foto: meg selv og Amanda

I dag startet dagen med morsdagsfrokost på senga.
Gave og kort fikk jeg også. Vi har bakt boller, og feiret fastelavn.
Trond fikk valentinsgave av meg, jeg har alt fått av han.
Jeg er så mett at jeg nesten tror jeg kunne fastet noen dager nå.

Vi anmelder brettspill - Uke 6

Spill: Øisteins tegnespill


Positive ting: Gøy, enkelt, passer for alle. Koselig, og litt "rush". 
Hvis du er god på å finne ting, så er det enkelt for deg.
Gøy å gjøre det med andre. 
Negative ting: Går litt fort. I alle fall når Amanda vinner hele tiden.
Kjekkere med flere spillere enn 2. De som ikke snur kort har en fordel.
Passer for: alle fra ca. 5 år, som ikke spiser blyanter
Vil vi anbefale spillet til andre: Ja!
Vinneren ble: Amanda (første runde). Rune (andre runde).

Terningkast: 5

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Strawberry & Cream Baileys sjokolade


Dette var en av tingene Trond fikk i valentinsgaven,
Han var snill, og lot oss andre få smake.
Trond, jeg, Amanda og Rune likte den godt,
blandingen av jordbærsmak, sjokolade og Baileys fungerte.
Maia likte den ikke, hun syntes den smakte rart.
Esken var fin. Det kunne godt vært flere sjokolader.

Terningkast: 6

Ukens filmer - Uke 6


Dora og den Gyldne Byen. 2020. Terningkast: 6


Prince Charming. 2018. Terningkast: 5

Ukens bilde

Blir det hundedrømmer i drømmefangeren nå?

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar