Årsoversikt

søndag 21. februar 2021

Uke 7 2021 - Fargefest ble det på alle

Illustrasjon: Maia

Fargefest ble det på alle

Karneval, fastelavn eller fargefest,
"jeg må ha kostyme" - et tegn i tiden.
"Mamma, kan du fikse, for du er best?
Jeg lover å hjelpe deg, før eller siden!"

Frem med symaskin, stoff og papir,
så skal det vel bli et kostyme til gutten,
klippe og lime, så fint det blir,
det drar ut med tiden, helt imot slutten.

Alle ble klare i tide til festen,
jentene ordnet seg selv, det var godt!
En jedi, to "gamere" - i alle fall nesten,
fargefest ble det på alle, så flott!

15. februar 2021

Navnedag: Sigfred, Sigbjørn

Foto: meg selv

Jeg startet uken på hjemmekontor,
og tenkte jeg skulle få gjort unna masse.
Men trøbbel med data-løsningen førte til mye frustrasjon.
Selv om Snøball syntes det var topp at jeg var hjemme.

16. februar 2021

Navnedag: Juliane, Jill, Julian

Foto: Trond, Maia og meg selv

Maia og jeg var i Knarvik på tirsdag.
På vei hjem mistet jeg trykk i et dekk på grunn av en skrue.
Så da tok vi Tronds bil hjem fra Sløvåg i stedet.
På ettermiddagen var det synfaring på tomta vår.

17. februar 2021

Navnedag: Aleksandra, Sandra og Sondre

Foto: Trond og meg selv

Det ble to turer til Knarvik denne uka,
tannlegebesøk betyr at jeg er utslått resten av dagen.
Godt jeg kunne låne mammas bil når min hadde lite luft.
På tomta skjer det noe hver dag nå! Hurra!

18. februar 2021

Navnedag: Frøydis, Frode og Fatima

Foto: Trond og meg selv

Jeg fikk levert posten på kontoret - det er service, det!
Maia var på jobb på SFO, deretter kulturskole,
og så på workshop med UKM i scenetrygghet.
Jeg glemte Runes time på kulturskolen midt i kostyme-sying.

19. februar 2021

Navnedag: Ella, Elna

Foto: Trond og meg selv

Amanda og Maia lagde sine egne kostymer til fargefesten,
mens jeg sydde nytt jedi-kostyme til Rune.
Vi hadde leteaksjon etter flere ting på torsdag kveld,
men enda er det tre av fem ting ting vi ikke finner.

20. februar 2021

Navnedag: Halldis, Halldor

Foto: meg selv

Runar og Solveig kjørte mamma hjem hit fra sykehuset fredag.
Det er godt å ha henne hjemme, hun kommer seg sakte, men sikkert.
Strikketøyet ble funnet frem i går, det må være et sunnhetstegn!
Amanda brukte dagen til å sy seg sommerklær.

21. februar 2021

Navnedag: Samuel, Selma, Celine

Foto: Trond

I dag har Trond vært på jobb stort sett hele dagen,
fra før solen stod opp til etter at den gikk ned.
Vi andre har slappet av her hjemme.
Amanda har fortsatt med kreativiteten med symaskin.

Vi anmelder brettspill - Uke 7

Spill: Robot Face Race


Positive ting: Gøy, litt vanskelig, raskt, morsomme figurer, 
lite brett til å ha mange figurer på seg.
Negative ting: vanskelig om du ikke klarer å tenke fort.
Må ha godt lys, litt vanskelig å skille blått og grønt.
Vi sløyfa regelen om at du måtte stå over om du gjorde feil.
Passer for: fra 4 år, men litt vanskelig mot en voksen.
Vil vi anbefale spillet til andre: Ja.
Vinneren ble: Amanda

Terningkast: 4 1/2

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Haribo Stora Nappar


Et nytt produkt i godterihylla som måtte testes.
Trond og jeg likte det godt,
blanding med bringebær og lakris fungerer alltid,
selv om jeg synes "hodeskaller" er bedre.
Barna likte ikke lakris-delen, men bringebærdelen falt litt i smak.
Passer kanskje best for voksne, som liker lakris.

Terningkast: 5

Ukens filmer - Uke 7


Børning 3. 2020. Terningkast: 4 1/2

Ukens bilde

Det ser ut til at det skal komme et hus her, jo!

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar