Årsoversikt

søndag 20. desember 2020

Uke 51 2020 - Vi er nå ferdig med julegavehandelen, i det minste.

Illustrasjon: Maia

Vi er nå ferdig med julehandelen, i det minste.

I går, eller egentlig i dag, ble vi ferdig med julehandelen.
Alle gaver er kjøpt, og alle som skal ut av hus, er sendt avsted,
i alle fall nesten, det er noen vennegaver som enda venter på papir,
ja, med julegavehandelen er vi kommet i mål, også i år.

Det ble en god stabel med esker som skulle sendes,
til innland og utland, god pakket og stablet.
Jammen er det en god følelse når posten har tatt over ansvaret.
Eller når de snille karene på båten har tatt dem med seg til Sula.

Denne uken har ellers arbeidet på tomta vår endelig startet,
vi har fått byggeløyve, og kommet et skritt nærmere nytt hjem.

14. desember - Monkey Day.

Foto: Trond og meg selv

Uken startet med en gladmelding:
endelig hadde arbeidet på tomta vår startet,
første konkrete skritt mot nytt hus endelig tatt! Hurra!

15. desember - Zamenhof-dagen. International tea day.

Foto: Trond og meg selv

Etter en dag på jobb der jeg hadde rikelig med kalendersjokolade,
ble alle gavene pakket og frankert ut over kvelden.
På tomta var det kommet en boremaskin.

16. desember - Boston Tea Party Day

Foto: Trond og meg selv

Trond fanget regnbuen på jobb, og utvalget på Spar Hosteland.
På tomta ble de første salvene skutt. Pakkene ble sendt.
Jeg byttet ut lyspærer med LED-pærer, slik at adventsstaken ble tryggere.

17. desember - Clean Air Day

Foto: Trond og meg selv

Jeg var bare noen timer på jobb med dårlig koppeutvalg,
før jeg dro til Knarvik til tannlegen og trakk en tann (au).
På tomta går det stadig på frem.

18. desember - International Migrants Day

Foto: Trond og meg selv

Jeg fikk deilige, myke, sokker i kalendere min,
akkurat de samme sokkene har barna og Åse også fått av meg.
På tomta var det blitt mørkt før vi fikk tatt bilde.

19. desember - FNs dag for sør-sør-samarbeid. 

Foto: Trond og meg selv

I går var Trond og jeg på siste julehandel alene i Åsane.
Det var greit å få en tur for seg selv.
Og Trond sikret oss 2 bestemorost til jul, så da blir det god frokost!

20. desember - Fjerde søndag i advent. FN's internasjonale dag for solidaritet.

Foto : Trond og meg selv

I dag fikk vi endelig tatt en tur ut til tomta i dagslys. Det blir bra!
Amanda fikk artig hårpynt i kalenderen i dag.
Og jeg er på nattevakt på legevakten i natt.

Ukens kreative fra Amanda


På juleverksted på skolen fikk Amanda jobbe med sløyd.
Dermed fikk vi denne flotte serviettholderen til julebruk,
og flere nydelig malte glassunderlag med flotte motiv.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Street Fighter på PS4


"Street Fighter er et spill der du skal velge en figur, du kan velge mellom en haug.
Min favoritt er "Rashid", en mann som greier å kontrollere vind.
Jeg liker dette spillet fordi du greier å få alt sinnet ditt ut på figurer i spillet.
Du kan spille en historiemodus, der du spiller figurene sin historie.
Når du er ferdig med alle figurenes historier så får du en "achievement", noe jeg har klart."

Terningkast: 6

Ukens Snøball


Alle seks måtte ut på tomta og feire litt med alkoholfritt ingefærøl på mandag.
Snøball var selvsagt med, selv om hun ikke smakte på ølet.

Ukens Ole Brumm

"Jeg hadde bygget meg et lite hus borte ved den vesle skogen min. 
Det var et ganske alminnelig hus av stokker satt opp i en spiss."
"Det høres spennende ut," sa Kristoffer Robin. 

"Det virkelig spennende er dette," sa Tussi. 
"Da jeg gikk hjemmefra i dag morges, så var huset der. 
Da jeg kom tilbake, så var det der ikke. 
Kort og godt: slett ikke. 
Det var jo bare huset til Tussi, men det er jo likevel litt underlig."

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Trond og meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar