Årsoversikt

søndag 13. desember 2020

Uke 50 2020 - Det nærmer seg jul i hus.

Illustrasjon: Maia

Det nærmer seg jul i hus.

 Så var vi alt ferdig med 2 uker av adventstiden for denne gang.
Så fort disse to ukene har gått, tiden flyr av sted!
Men det er vel egentlig bare slik det er - "Time flies when you're having fun"?
Vi prøver i alle fall å ha det gøy, og ikke stresse i tiden før jul.

Denne uken har vi fått satt opp juletreet. Det er ikke ferdig pynta enda,
men det er ganske så fint med bare lysene som blinker så fint.
Vi har fått opp litt mer julelys rundt omkring også,
både inne og ute, så julestemningen, den kommer sakte på plass.

Nå er det bare 3 uker igjen av 2020, og mindre enn 2 uker til jul.
Det er ikke tvil - det nærmer seg jul i hus!

7. desember - FNs internasjonale dag for sivil luftfart

Foto: Trond og meg selv

Denne uken har jeg hatt vaktuke, så da startet uken i Brekke.
Amanda pyntet trappa og gangen mens Rune og jeg bygde lego.
Og så fikk vi spennende pakke fra Tyskland.

8. desember - Maria unnfangelsesdag. Vår frue ventedør.

Foto: Trond og meg selv

Trond har fanget flere soloppganger og -nedganger denne uka.
På jobben til Trond er også juletreet kommet opp.
Jeg leser om rampenissen til Rune hver kveld.

9. desember - Annadagen. Internasjonal dag mot korrupsjon.

Foto: meg selv

Onsdag i vaktuke betyr utekontor på Byrknes.
Da er det godt å legge seg litt på sofaen etter endt arbeidsdag.
Barna var borte, men Snøball passet på at jeg fikk kos.

10. desember - FNs menneskerettighetsdag

Foto: Trond og meg selv

Trond hadde gjemt sjokolade og brus til meg i bilen på tirsdag.
Og så hadde jeg glemt å åpne kalenderen på jobb hele uka.
Så i tillegg til at juletreet kom opp, fikk jeg nok sjokolade torsdag.

11. desember - Fandens fødselsdag. Verdens astmadag.

Foto: Trond og meg selv

Etter å ha slitt meg gjennom jobb på torsdag med migrene,
så våknet jeg fredag med forverring, og endte på sofaen.
Vi bygde lego på ettermiddagen. Og på tomta vår står en gravemaskin!

12. desember - Lussinatt.


Mens Trond hadde jobbehelg og tok bilde av soloppgang og -nedgang,
så reiste vi andre til Åsane på julehandel.
På kvelden så vi Maskoramafinale, og deretter julefilmen "Noelle".

13. desember - Luciadagen. 

Foto: meg selv og Trond

Trond har vært på jobb i dag også, og lastet på båter.
Her hjemme har vi tent adventslys og spist lussekatter,
og så har vi sett film; "Nøtteknekkeren", og kost oss sammen.

Ukens kreative fra Amanda


I Amandas pakkekalender er det også en aktivitetskalender.
Der skulle hun en dag eksperimentere med non-stop og kokende vann.
Det ble et ganske kult resultat!

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Jelly Shift på mobil-app


"Spillet er at du er gele, og du greier å bevege deg opp og ned,
til å bli veldig tynn og veldig flat, som en pinne. 
Du skal gå gjennom former, og når du gjør det riktig, og fort,
så skal du ta frukt for å få penger, og noen ganger får du spesialpenger,
som du kan kjøpe flere former og hatter og farger med.
Det er veldig gøy fordi du kan lage mange former."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: Trond. Skilt: Belinda.

Snøball er ikke egentlig lat, hun er bare veldig glad i å slappe av.
Som her, der hun ligger og sover i vinduskarmen.

Ukens Ole Brumm

"Det viser bare hva en kan oppnå når en gjør seg
riktig flid," sa Tussi.
"Du skjønner hva jeg mener, Brumm?
Du skjønner hva jeg mener, Nøff?
Først bruker man sin forstand,
og etterpå Arbeider man Hardt.
Se godt på det. Slik skal hus bygges,"
sa Tussi stolt og glad.

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar