Årsoversikt

søndag 6. desember 2020

Uke 49 2020 - Det er jammen gøy med adventskalendere!

Illustrasjon: Maia

Det er jammen gøy med adventskalendere!

Denne uka var det endelig igjen tid for advent og adventskalendere.
Selv om vi startet 1. desember med bare en gave på hver,
så kom resten av kalendergavene på plass utpå dagen,
til stor glede og spenning for alle små og store.

Her i hus er vi litt "jule-crazy", vi tar litt av i adventstiden,
og har som oftest litt flere adventskalendere enn de fleste.
I år tror jeg vi er på 13 eller 14 stykk, alt etter hvordan vi teller,
og tro det eller ei, det er færre enn vi har hatt tidligere år.

Vi koser oss i alle fall sammen i adventstiden.
"It's the most wonderful time of the year!"

30. november - Andersmesse. Cyber monday.

Foto: meg selv

Jeg startet uka med en maratondag med kontordag først,
og ettermiddagen på en travel legevakt i Knarvik.
Rune startet uka med melk og kjeks og nyfiksa jakke.

1. desember - Den internasjonale AIDS-dagen. Giving Tuesday.

Foto: Maia, Trond og meg selv

Første pakke og luke i adventskalendrene ble åpnet.
Amanda begynte på kalendermaraton på tv.
Maia fikk 2 nye pc-skjermer i posten, og Trond var i grøfta på jobb.

2. desember - FNs internasjonale dag for avskaffelse av slaveri.

Foto: meg selv og Trond

Jeg tok saken i egne hender, og hengte Tronds kalender
fra to kroker i taket. Han fikk dopapir i kalendergave.
Snøball tolererer nissene vi har på besøk.

3. desember - FNs internasjonale dag for funksjonshemmede

Foto: Trond og meg selv

På jobb delte jeg ut førjulsgaver i form av t-skjorter,
og så klarte jeg å søke brus i fanget mitt før jeg fikk dagens kalendergave på jobb.
Trond og jeg fant en julebrusflaske med hull i da jeg ryddet gangen.

4. desember - Barbromesse. 

Foto: Trond og meg selv 

Trond tok bilde av morgenstemning på fredag.
På jobb hadde Jovana kommet med nydelig sjokoladekake.
Vi testet 7-lags taco-dip til middag, det var godt!

5. desember - Den internasjonale frivillighetsdagen. 

Foto: Trond og meg selv

I går hadde jeg en tung dag, og foretrakk pysjen hele dagen.
Maia dro til en venn på Dalsøyra på besøk.
Vi koste oss med Maskorama, pizza og lørdagskos hjemme. 

6. desember - Nilsmesse. St. Nicholas Day

Foto: meg selv

I dag startet vi dagen med frokost under spisestuebordet,
noe Snøball syntes var veldig rart.
Barna fikk snop i skoene sine i dag, siden de hadde satt dem frem.

Ukens kreative fra Amanda


Amanda bestemte seg for å lage en egen adventskalender til pappa,
som ble til en kalender for både pappa og mamma til slutt,
med alle mulige fine ting hun har tenkt å gjøre for oss to.

Ukens spillanmeldelse fra Rune

Spill: Monopoly på PS2


"Dette er et veldig gammelt spill. Det handler om et bordspill. Monopoly.
Det er opp til fire spillere, eller du kan være 2 eller 3.
Du skal prøve å kjøpe plasser, og trille terning. Om noen lander på andres plass,
så må du betale for å bo der en natt. Jeg synes det er veldig gøy,
fordi jeg er veldig god. Målet er å gjøre så de andre blir tomme for penger.
Da får du alle de plassene de kjøpte. Du kan ha et brett som er fra hele verden."

Terningkast: 6

Ukens Snøball


Snøball er selvsagt med på adventsmoroa, med egen kalender.
Denne uka har hun til og med kost seg endel med nissene vi har på besøk.

Ukens Ole Brumm

"Jaja," sa Brumm, "men nå er det midt på natten,
og midt på natten er den beste tiden å sove på.
Men i morgen tidlig skal vi ha honning til frokost.
Liker Tigergutter honning?"
"Tigergutter liker alt,"
sa Tigergutt fornøyd.

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar