Årsoversikt

søndag 28. juni 2020

Uke 26 2020 - Første uke av barnas sommerferie

Illustrasjon: Maia
Første uke av barnas sommerferie

For en deilig uke vi legger bak oss!
Det er ingen tvil om at det er sommer, og sommerferie,
når gradestokken ligger like under 30-tallet,
og det er varmere ute enn inne, da er det sommer!

Vi har tilbrakt flere ettermiddager ved havet,
barna har fått bade mye, og kost seg mye ute,
og ellers hatt skoleferie med sene morgener og kvelder.
Og Maia har til og med vært på tur i helga.

Det har vært en flott start på sommerferien for barna,
og vi gleder oss til fortsettelsen!

22. juni - Ti tusen riddere. Demiboy Pride.

Foto: Trond, meg selv og Amanda
Vi startet uken med deilig vær og varme barn,
så da ble det tur til Solleibotn på ettermiddagen.
Litt pakking ble det også tid til, men i varmen går det sakte.

23. juni - Sankthansaften. Androgyne Pride.

Foto: Trond
Det ble ikke så mye til sankthansfeiring med oss i år.
Vi brukte ettermiddagen til å pakke videre,
da dukket det opp ting og tang som har vært savnet i 3 år.

24. juni - Sankthansdagen. Intergender Pride.

Foto: Meg selv og Trond
Onsdag var det veiledningsgruppe på Teams, siste gang.
Barna trengte avkjøling, så da ble det ny tur til Solleibotn.
På jobben til Trond er det grått, mens Helsedirektoratet er fargerikt!

25. juni - Global Beatles Day. Nonbinary Pride.

Foto: meg selv og Trond
På jobb var det tid for tiltaksmøte. Til middag hadde vi suppe.
Amanda kuttet seg i foten på badetur.
Snøball satte seg fast i solsenga, og måtte reddes av pappa.

26. juni - Arne og Olais bursdag. Questioning Pride.

Foto: meg selv og Trond
Trond og jeg fant en løsning på stativet til vifta vår i varmen.
Maia dro på helgetur sammen med Hans og familie.
Og Rune fikk kjølt seg ned på Solleibotn for tredje gang denne uka.

27. juni - PTSD Awareness Day. Homoromantic Pride.

Foto: meg selv
Trond har vært på jobb både i går i og i dag, og Maia på tur.
Så Amanda, Rune og jeg har kost oss alene hjemme.
Det ble både croissanter, taco og smågodt på oss.

28. juni - International Body Piercing Day. Biromantic Pride.

Foto: Trond, meg selv og Maia
I dag har det vært grått i været og regn, men likevel varmt.
Snøball er litt slått ut av varmen, og Trond har vært på jobb.
Maia har kommet tilbake fra helgetur full av nye inntrykk.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: Amanda
I går fant Amanda på at hun skulle lage alkoholfri jordbærmojito.
De ble veldig gode, og så veldig flotte ut.
Særlig når Amanda i tillegg er så kreativ med bildet av drikken.

Ukens spillanmeldelse fra Rune

Spill: Arms på Nintendo Switch


"Arms er et spill der du har fjernkontrollene, og du slår i lufta,
og så vil den "tracke" armen din, og du slår enten en ekte person eller en NPC.
Jeg synes det er gøy, det er nesten som boksing, nesten som VR-kontroller.
Du kan være mange figurer. Du kan spille online eller to, og du kan ta ekte hansker."

Terningkast: 4

Ukens Snøball

Foto: Trond
Det er ikke greit å være hund med tykk pels i varmen.
Snøball liker en dukkert - og leker jedi pakket inn i håndkle etterpå.

Ukens Ole Brumm

"Brumm og Nøff og Kristoffer Robin stod alene tilbake på broen.
En lang stund stod de og så ned i elven.
De sa ingenting, og elven sa ingenting den heller,
for den følte se så rolig og fredelig denne sommerkvelden.
"Tigergutt er i virkeligheten grei," sa Nasse Nøff dovent.
"Selvfølgelig er han det," sa Kristoffer Robin.
"Alle er i virkeligheten," sa Brumm.
"Det tror i hvert fall jeg, men jeg har kanskje ikke rett."
"Jo, det har du, Brumm," sa Kristoffer Robin.

(Huset på Bjørnehjørnet)
Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar