Årsoversikt

søndag 14. juni 2020

Uke 24 2020 - Hurra for forskjellene! Happy Pride Month!

Illustrasjon: Maia
Hurra for forskjellene! Happy Pride Month!

Hvis du ikke visste det: juni er Pride måneden.
Hver dag har faktisk en egen Pride vi kan feire;
denne uka feiret vi blant annet Asexuell Pride på onsdag.
Som stolte "allies" så måtte flagget få vaie i vinden her!

I tillegg til å feire Pride har vi denne uka fortsatt å pakke hus.
Barna har vært på tur med skolen på hver sin dag,
Rune på fjelltur, Maia på sykkel- og telt-tur,
og Amanda på lang sykkeltur med såre føtter som resultat.

Det er sommer, fint vær og snart sommerferie,
og frem til den starter skal vi fortsatt feire forskjellene, vi!

8. juni - Demisexual Pride. World Oceans Day.

Foto: Trond og meg selv
Både Trond og jeg startet uken med møter.
Trond var på årsmøte i LO Nordhordland.
Jeg var på foreldremøte i 7. klasse med informasjon om ungdomsskole.

9. juni - Grey Ace Pride. Kolbjørn med Laksen. 

Foto: Trond og meg selv
Med deilig vær og varme dager går det endel is,
og av og til går det litt fort, slik at lokket på fryseboksen blir glemt.
Jeg ryddet i bilbane, og lette etter alle delene det står om på boksen.

10. juni - Asexual Pride. Ball Point Pen Day.

Foto: meg selv, Rune og Trond
Onsdag feiret vi Asexell Pride med Maias flagg.
Runes klasse var på tur til Hantveitstølen.
På ettermiddagen var vi i Hundehølen og bada, før Maia pakka til tur.

11. juni - Polyamory Pride. Dirty Book Day.

Foto: Maia og meg selv
Maia startet dagen på sykkel med ungdomsskolen på tur til Hisarøy.
Hodet mitt taklet varmen dårlig, så jeg endte på et mørkt rom,
mens Rune spilte konsert på kulturskolen.

12. juni - Intersex Pride. Verdensdag mot barnearbeid.

Foto: Trond
Trond sparer på skjegg og hår for å bli Gygrid i september.
Maia kom hjem fra skoletur til Hisarøy.
Amanda var på lang sykkeltur til Dingja - før hun teltet på Tveita.

13. juni - Transgender Female Pride. World Bike Naked Day.

Foto: Trond, Torhild og meg selv
I går hadde vi en fin dag sammen med gode venner i Hundehølen.
Barna badet, de voksne grillet og noen sov i hengekøye.
Amanda fikk økende vondt under føttene etter fredagens sykkeltur.

14. juni - Transgender Male Pride. Verdens blodgiverdag.

Foto: Maia og meg selv
I dag fikk vi overraskende, men veldig koselig, besøk fra Haua.
Snøball ble veldig glad for å se Bodil, matmor til hennes venninne; Bella.
Amanda har fortsatt vonde føtter - men klarte å gå opp trappa selv i kveld.

Ukens kreative fra Amanda


Denne uka har vi holdt på med å pakke ned "lekerommet".
Amanda har blant annet sortert Lego; beskrivelser og klosser.
Så da ble det bygging av Lego også, selvfølgelig.

Ukens Spill-Anmeldelse fra Rune

Spill: Apex Legends på PS4

Foto: meg selv
"Spillet handler om at du velger en figur med en spesiell kraft,
du skal forsøke å ta ned enten trio-squads eller duo.
Du prøver å bli siste mann som står. Det er veldig gøy å utforske,
og å unngå å bli skutt. Spillet er fantastisk, og min favorittfigur er Pathfinder."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: Trond
Med en hund i livet ditt har du alltid noen å ta bilder av.
Snøball elsker å gå på jakt i gresset - og å spise gress.

Ukens Ole Brumm

"Så våt du er, Tussi," sa Nasse Nøff og kjente på ham.
Tussi ristet seg litt og ba noen
forklare Nøff hva som skjer når man
ligger i vannet i lengre tid."

(Huset på Bjørnehjørnet)

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar