Årsoversikt

søndag 7. juni 2020

Uke 23 2020 - Maias femtende bursdaguke

Illustrasjon: Maia
Maias femtende bursdaguke

Denne uka har aller mest dreid seg om at vi har fått en 15-åring i huset.
Tirsdag fylte Maia 15 år, og det har vi feira skikkelig.
På selve dagen var det frokost og gaver på senga og kake på kvelden.
Og i går var det tid for feiring med venner.

Vi har hatt en fin uke, og kost oss masse.
Jeg tror og håper at hun har hatt en fin feiring, 
selv om det ble feiring hjemme i år, med korona-hensyn.
Vi er alle fall godt fornøyd med 15-åringen!

Ellers har vi begynt på prosjekt "pakke og flytte",
selv om det av og til føles som vi går et skritt frem og to tilbake.

1. juni - 2. pinsedag. Verdens melkedag. FNs dag for barn. Gay Pride.

Foto: meg selv
Deilig å starte uken med en fridag, så vi kunne begynne å pakke for flytting.
Amanda bakte eplekake til Maias bursdag.
Jeg lagde chia-pudding klar til frokost på senga og pakket inn gaver.

2. juni - Maia sin bursdag. Lesbian Pride.

Foto: Meg selv
15-års jubilanten ble vekt med frokost, bursdagskort og gaver på senga.
Hun fikk velge middag, så da ble det lasagne.
Amanda pyntet eplekaka, som smakte nydelig godt.

3. juni - Skoklefallsdagen. Global Running Day. Bisexual Pride.

Foto: Meg selv og Trond
På jobben til Trond er det mye sand og grus.
Vi fortsatte på pakking av spillrommet, på tredje dagen.
Slitne bein fikk mye bobler på slutten av dagen.

4. juni - Do-Dah Day. Polysexual Pride.

Foto: meg selv
Rundt midten av uka slo været om til regn og gråe dager.
Vi ble ferdige med pakking av spillrommet.
På kvelden så vi på Shannara Chronicles på HBO.

5. juni - Verdens miljødag. Pansexual Pride.

Foto: Trond og meg selv
Kaffe er det første jeg leter etter når jeg kommer på jobb.
Vi fortsatte på pakking, og begynte på musikkrommet.
Og så ryddet vi litt og gjorde klar til bursdagsfest på lørdag.

6. juni - YMCA-day. Ominsexual Pride.

Foto: Trond og meg selv
I går gikk det meste av dagen med til feiring av 15-åringen.
Mobilene ble lagt fint til side, og så spilte de spill og koste seg.
Iskake fra isbilen og bløtekake som Amanda hadde bakt ble det også!

7. juni - Unionsoppløsningsdagen. Ceterosexual Pride.

Foto: Trond
I dag har vi begynt på lekerommet. 
Rune har funnet "igjen" og pakket ut lekene sine i stedet for å pakke ned.
Sånn sett føles det litt som vi har rotet mer enn vi har pakket i dag.

Ukens kreative fra Amanda

Foto: meg selv
Amanda elsker å ta seg ut på kjøkkenet og bake.
Denne uken har det blitt to kaker til Maia.
Dekor har hun stått for selv - med litt hjelp fra Sabrina på Bart.

Ukens Spill-anmeldelse fra Rune

Spill: Lego Marvel Superheroes 2


"Jeg har ikke spilt så masse av spillet, men jeg synes det er veldig bra.
Det handler om at det er en fyr som greier å kontrollere tiden.
Du er i Gardians of the Galaxy, kan spille som Drax, Starlord og Gamora.
Du skal prøve å redde masse folk. På slutten er det en boss som er en diger robot."

Terningkast: 6

Ukens Snøball

Foto: Trond
Snøball vil bare minne alle om at korona fortsatt er blant oss,
med den fine masken hun fikk av Hans i går.

Ukens Ole Brumm

"Hjertelig til lykke med dagen,"
ropte Brumm og glemte at han
allerede hadde sagt det før i dag.
"Takk, Brumm, det skal jeg nok ha," sa Tussi.

(Ole Brumm)

Foto: Maia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar