Årsoversikt

søndag 24. november 2019

Uke 47 2019 - Det er greit med alt som er gjort, sa kjerringa.

Det er som vår verden hvelver
sig inn mot en sol av rødere ild.
I høstluft om skogen skjelver
et flammerødt farvespill.
Det er under disse flammer
den klare kulden blir til.

Gunnar Reiss-Andersen

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Det er greit med alt som er gjort, sa kjerringa.

Denne uka har vært slik det vanligvis er på denne tida av året,
så snart Amandas fødselsdag er vel overstått,
så begynner forberedelser til jul og advent.
Selv om vi har feira Amanda litt også denne uka, da. 

Neste helg skjer det mye, så da er det greit å gjøre unna litt forberedelser
allerede denne uka, særlig siden jeg har vaktuke neste uke.
Så da har det blitt handling av kalendergaver,
tegning av mønster og sying av ballkjoler,
og jammen har noen av oss vært på både juleverksted og julemarked i helga også!

Mandag


Amanda var ikke helt ferdig med bursdagsfeiringen,
så mandag tok hun like godt ansvar selv, og bakte kake.
Barna hadde en fridag fra skolen, så det passet bra.
Og når hun først hadde bakt kake, så ble det bursdagssang også.
Og kaken var skikkelig god, hun er flink, jenta vår!

Tirsdag


På fredag skal jentene på juleball igjen,
så denne uka har jeg jobbet med kjolene deres.
Til Maias kjole lagde jeg mitt eget mønster,
så da var det lurt å teste mønsteret på et annet stoff, som dette grønne,
så jeg ikke ødela kjolestoffet om mønsteret ikke fungerte.

Onsdag


For meg har denne uken bestått litt av forberedelser til neste uke,
eller rettere sagt - neste helg, for da skal visst alt skje.
Onsdag tok jeg derfor en halv dag fri, og dro til Åsane,
der jeg handlet kalendergaver til pakkekalendere.
Og så kom jeg hjem med denne boka til Trond, planlegging er halve jobben!

Torsdag


Så var det legevakt igjen, denne gangen kveldsvakt. 
Dermed ble det 15 timer på jobb på torsdag, det holder det.
Jeg fikk gå litt tidlig fra vakt, og slapp forbi der det var kolonne,
så jeg rakk siste ferja, og kom meg hjem.
Rune og Maia spilte på konsert på kulturskolen, den gikk jeg glipp av.

Fredag


Maia hadde feber, og måtte være hjemme fra skolen fredag,
det syntes hun var skikkelig dumt, for hun skulle ha prøve i tysk.
Trond hørte på Longfield og Superskeleton på jobb,
de slapp plate på fredag - og skal spille konsert her i Eivindvik neste lørdag.
Jeg tegna videre på mønster til ballkjoler.

Lørdag


I går var Trond på Vidsyn med bueskyting på julemarked og jubileum,
Amanda var på juleverksted på Vårtun og lagde mye fint,
Maia har vært syk hele helga, og for det meste ligget på sofaen,
og Rune gikk på butikken og handla på egen hånd,
han var nok redd vi ikke skulle få handla mat, så mye som vi hadde på tapetet.

Søndag


Helga har jeg for det aller meste tilbrakt på hobbyrommet bak symaskinene.
Så nå er en ballkjole klar, og en annen så godt som klar,
Jeg synes med andre ord at jeg ligger nokså godt an til neste helg.
Det er greit med alt som er gjort,
for plutselig kommer jeg på noe jeg har glemt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar