Årsoversikt

søndag 26. mai 2019

Uke 21 2019 - Eplet faller ikke langt fra stammen

Det er nat saa vide over vei og vang,
det er stilt i veiret; men dog er det klang
som fra maanestraalers fineste strenge.
Hvor underligt at sidde saa ene og forladt.
Gad vidst, om det ei er slig mailys en nat
alverne danser over enge?

Vilhelm Krag

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Eplet faller ikke langt fra stammen

Denne helgen har jeg igjen hatt gleden og æren av å stå på revy-scena,
sammen med en fantastisk flink revy-gjeng her,
inkludert mine to døtre og min kjære Trond,
våre epler har i alle fall ikke falt langt fra stammen deres.

Resten av uka har jeg hatt vakt på dagtid i Gulen, 
og jammen rakk jeg en nattevakt på legevakten midt i uka,
og med to revy-forestillinger på tampen av uka,
er det ikke så rart at dagen i dag har gått med til å lade batteriene.
Det føles godt å være ferdig med årets revy, men litt vemodig også.

Mandag


Vaktuker starter som regel med utekontor i Brekke,
og denne uka var intet unntak i så måte.
Det ble en travel og lang dag på jobb, men vi kom da i mål til slutt.
På ettermiddagen var svigermor i oppbruddstemning,
og på leit etter en slipemaskin hun ville ha med seg hjem.

Tirsdag


Etter nok en travel dag på jobb på dagen,
gikk jeg rett til sengs for å sove et par timer
før nattevakt på legevakten.
Trond og Rune var på skyting,
der Rune satte ny personlig rekord med 237 poeng.

Onsdag


Nattevakten på legevakten var noe roligere enn vakt på dagtid i Gulen,
likevel sover jeg så urolig når jeg forsøker,
at det er godt å kunne gå hjem og sove etter en slik vakt.
Så da ble det ingen Byrknestur på meg
denne vaktukeonsdagen, heller.

Torsdag


Uka går fort når det er travelt på jobb på dagtid,
og plutselig var det torsdag, og dagen før ny revy-forestilling.
Siden vi skulle til Brekke på "turne",
var det godt å ha henger til å frakte endel av utstyret vårt,
så torsdag kveld var det pakking av utstyr som stod på menyen.

Fredag


Ukens siste hverdag ble en flott dag.
Svigermor dro hjem til Sokndal for å få med seg Sokndalsdagene,
mens vi fylte bilen med folk,
og dro til Brekke med revyforestillingen vår.
Det ble en kjekk kveld i Brekke, der alt gikk på skinner.

Lørdag


I går var det tid for siste forestilling med revyen,
denne gang på Dalsøyra.
Det er jammen litt jobb med å rigge opp og ned alt utstyret vi har med,
men resultatet ble flott, så da må vi være fornøyde.
Fire forestillinger vel gjennomført, og 549 gjester, det er vi fornøyd med!

Søndag


I dag har jeg bare vært trøtt, og slappet mye av.
Vi har sett endel episoder med "FRIENDS",
som jentene og jeg holder på å se sammen nå.
Sånn har vi valgt å lade batteriene, "eplene mine" og jeg,
det trengtes etter noen uker på høygir!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar