Årsoversikt

søndag 12. mai 2019

Uke 19 2019 - En har ikke mer moro enn en lager selv.

Jeg er så glad i grunnen
og visste det ei før.
Det er som jeg har funnen
en ven, som var forsvunnen:
Mit prægtige humør!

Bjørnstjerne Bjørnson

Foto: Brita W. Hjønnevåg
En har ikke mer moro enn en lager selv.

En uke på kurs, det må jo bare være deilig, tenkte jeg,
men jammen ble det travelt. Ikke bare fordi det var fullt program,
men også fordi jeg samtidig forsøkte å følge med på 
og organisere revyøvelsene hjemme.

Det var dermed en litt sliten meg som kom hjem sent fredag kveld,
og en enda mer sliten meg som sitter her og blogger litt i kveld,
siden hele helga stort sett har gått med til revyøvelser og -forberedelser.
Jeg pleier å si at "det er greit å være sliten, når en veit en har hatt det gøy",
og det er jo det - gøy, så da får det bare stå sin prøve at jeg er litt sliten.

Mandag


Jeg har tilbrakt uka på hotell Moxy hotell på Skjetten, på våruka,
og på X Meeting Point konferansesenter (som er på samme sted.)
Midt i "ingenmannsland", det føltes det i alle fall som det var,
men et skikkelig kult hotell da, med mange artige detaljer.
Mandag kveld var det ALIS-kveld på hotellet.

Tirsdag


Jeg har deltatt på Grunnkurs D, et av 4 obligatoriske kurs
for å bli spesialist i allmennmedisin, med fokus på forskning.
Kurset gikk over hele uka, fra mandag til fredag.
Tirsdag kveld var det middag på hotellet,
og deretter foredrag/standup med Dora Thorhallsdottir, skikkelig morsomt!

Onsdag


Frigjøringsdagen 8. mai. 
Kurs før lunsj, møte etter lunsj (selv om Sandra og jeg spilte spill i stedet).
Hva passer bedre på kvelden enn en tur til Eidsvollsbygningen,
med omvisning og beretning fra den gang grunnloven ble laget?
Og deretter flott og nokså tidsriktig middag, som smakte riktig så godt.

Torsdag


Ukens fjerde dag ble også tilbrakt på kurs, i alle fall før lunsj.
Etter lunsj var det nytt møte, men jeg gikk i stedet på hotellrommet,
der jeg satt og jobbet med ting til revyen i stedet.
På kvelden var det festmiddag i godt selskap.
I baren fant jeg denne boka - den må vi ha oss!

Fredag


Siste kursdag, og prosjektgruppa måtte presentere 
det forskningsprosjektet vi hadde valgt.
Det gikk veldig bra, kjekt å samarbeide med flinke folk!
Deretter var det hjemreise, og på veien hjem,
handling av kostymer og antrekk til 17. mai til barna.

Lørdag


Ja, i helga har vi tilbrakt det aller meste av tida med revyøvelser.
5 timer ble det i går, full fart både på scena og i salen,
med forberedelser på alle mulige måter.
Det ble nå pizza og lørdagskos på tampen av dagen likevel,
mens Maia like godt tok seg en tur til Byrknes på overnatting.

Søndag


Også i dag har det mest dreid seg om revy her i hus,
men det ble "bare" 4 timer øvelse i dag da.
Årets plakat ser du over her,
og vil du se mer, så vet du hva du må gjøre: komme på revy.
Nå er det bare 4 dager igjen til premiere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar