Årsoversikt

søndag 19. februar 2017

Uke 7 2016 - Min Valentin, hans småsyke kone og hans nye vaskemaskin

If there were no words
No way to speak
I would still hear you
If there were no tears
No way to feel inside
I'd still feel for you

And even if the sun refused to shine
Even if romance ran out of rhyme
You would still have my heart until the end of time
You're all I need, my love, my Valentine

Trond har hatt ettermiddagsuke, slikt blir det fine bilder av.
Elsk når jeg fortjener det minst, for da behøver jeg det mest.

Tenk, så er vi allerede ferdig med den syvende uken i 2017. Vi er godt over halvveis ferdig med februar måned, og det er lov til å begynne å lengte mot vår og varmere dager. Det er godt å tenke på når en våkner til kalde vintermorgener, med frosne biler, kalde barn og glatte veier.

Denne uka har jeg hatt månedens "dag i mitt liv i bilder", på selveste Valentinsdagen, 14. februar. Siden Trond altså har vært på ettermiddag, så ble årets feiring noe begrenset, men dagen ble fin likevel, den, om enn noe travel. Uka har ellers vært preget for min egen del av litt mer sykdom, noe jeg svært gjerne kunne vært foruten. Men ellers har vi hatt det fint, selv om Trond har jobbet ettermiddag.


Mandag måtte jeg holde meg hjemme fra jobb på grunn av sykdom, skal ikke gå inn på detaljer der, men etter en dag hjemme var formen fin. Jeg fikk gleden av å ta imot leveranse av ny vaskemaskin, handlet via telefon før helgen, og levert og montert i vaskekjelleren på mandag. Maskinen veier 73 kg, så jeg var veldig glad for at vi hadde bestilt maskinen med montering, særlig siden Trond hadde  gått på jobb da maskinen ble levert.


Tirsdag var det altså Valentinsdagen, og jeg blogget om dagen min. Det ble en hektisk, men fin, dag. Og jeg fikk både gave, blomster og kort fra min kjære, for her i huset, her markerer vi altså Valentinsdagen. Det er en dag som er noe urettferdig upopulær her i landet, synes nå jeg, for selv om mange hevder at de feirer kjærligheten alle andre dager enn denne, så er jeg rimelig trygg på at de aller fleste ville sette pris på gave eller blomster, eller i det minste et kort, også på Valentinsdagen. Og det trenger faktisk ikke å koste mye, for hjemme-mekka kort er minst like kule som kjøpekort. 


Amanda hadde skrekkelig lyst til å bake noe kos til Valentinsdagen på tirsdag, men det ble det bare ikke tid til. Som et plaster på såret fikk hun bake "Brookies" på onsdag, så da ble det kos med kaker og kaffi til kveldsmat. Brookies er både brownies og cookies på en gang, har du ikke forsøkt det, så er det bare å springe på butikken og kjøpe en pakke Brookies-mix! Eller så kan du lage alt fra bunnen av, det går, det også. Men ferdigmiks er mye enklere, da!


Torsdag måtte jeg gå hjem fra jobb litt før tiden, da jeg fikk et migrene-anfall som bare ikke ville gi seg til tross for smertestillende i gode mengder. Så da ble det en ettermiddag under dyna i "Imigran-rus". Dagens bilde på torsdag ble stoffet jeg klipte på onsdag kveld, det skal bli kostyme til revyen når jeg bare får satt meg ned med symaskina.


Fredag kveld koste vi oss (barna og jeg, Trond var på jobb) med litt fredagskos. Jeg syntes det var morsomt å se at den skåla som ble tom først, det var ertebelgene, alle fire liker slike veldig godt. Men sjokolade og chips er ikke helt feil, det heller, når pappa er på ukens femte ettermiddagsskift.


Lørdag var jeg igjen ikke helt i form, og orket fint lite. Det er godt mulig det har sammenheng med en travel uke der Trond var på ettermiddag, eller kanskje det skyldes helt andre ting. Trond lurte på om jeg ville ha noe på butikken, så da svarte jeg at jeg trengte noe oppkvikkende for å komme meg ut av senga. Dette var resultatet: tre forskjellige vitamintilskudd, og to energidrikker. Så nå skal det bli overskudd av energi i denne kroppen, tenker jeg!


Ja, da var vi kommet til dagen i dag. Etter en uke med ny vaskemaskin, som kan vaske hele 12 kg klesvask av gangen, så bar sofaen vår preg av at det var blitt vasket mange maskiner med klær og annet den siste uka. Den bar også preg av at jeg ikke hadde funnet ork til å legge sammen klær, men i dag har jeg fått lagt sammen det som var på sofaen, og i tillegg har jeg fått ryddet i endel klesskap, så nå skal det bli så bra, altså!

Etter en uke med varierende form er det godt å vite at Trond ikke skal på ettermiddagsuke neste uke. Jeg satser på at vitamintilskudd skal snu kjerringa, og at jeg ikke bare skal holde meg frisk, men også finne litt overskudd til alle mine prosjekter (for det har altså ikke blitt mye søm i helga). 

Og så er jeg takknemlig for at min kjære Valentin er langt bedre enn meg på empati, og stadig elsker meg, selv om jeg kanskje ikke alltid fortjener det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar