Årsoversikt

søndag 28. november 2021

Uke 47 2021 - Hipp hurra for systa mi

Illustrasjon: Maia
 
Hipp hurra for systa mi

På Haua var det kjempefest og feiring nå i helga,
for Åse fylte 50 år på mandag denne uka.
Hipp hurra for systa mi,
smiler, danser, er så blid,
hipp hurra for Åsemor, som har blitt 50 år.

Med deilig mat og fine folk vi koste oss på festen
litt dansing ble det også, og så diskotek for resten.
Hipp hurra for Åse, som
inviterte, og vi kom.
Hipp hurra for Åsemor, som har blitt 50 år.

Det ble en ganske kort visitt, men jammen var det verdt det,
så kjekt å møte alle og få feire kjære Åse!
Hipp hurra for Åse vår,
tenk at du ble 50 år!
Hipp hurra for Åsemor, som har blitt 50 år!

22. november 2021

Navnedag: Cecilie, Silje, Sissel

Foto: Trond, Maia og meg selv

Mandag fylte Åse 50 år, hipp hurra for systa mi!
Maia var ikke i form, og tilbrakte dagen på rommet på Sygna.
I huset fortsatte vi med gulvlegging på jentene sine rom,
og Amanda ble den første til å sove i huset, selv om det bare var noen minutter.

23. november 2021

Navnedag: Klement, Klaus

Foto: Trond, Amanda, meg selv og Maia

Amanda og Trond var i Åsane til kjeveortoped,
og handa de siste lampene til huset før de kom hjem.
Jeg var fornøyd med å kunne "knyte" håret igjen.
Maia irriterte seg over karakter-regler i norsk.

24. november 2021

Navnedag: Gudrun, Guro

Foto: Trond, Maia og meg selv

Trond var på ettermiddagskift onsdag og torsdag, der løftet de biler.
Maia hadde engelsk-tentamen, og var fornøyd med det.
Jeg snubla på vei ut fra sjukeheimen og slo albuen min.
Vi ble nesten ferdig med gulvleggingen, men manglet litt underlag.

25. november 2021

Navnedag: Katarina, Katrine, Kari

Foto: meg selv

Så heldige vi var, som fikk det vi trengte av underlag fra Hans Jørgen,
slik at vi fikk lagt ferdig gulvene i huset på torsdag kveld.
Jeg pynta på kontoret med adventsstjerne, gleder meg til å pynte huset.
Vi måtte hente Maia i Instefjord på grunn av forsinket buss.

26. november 2021

Navnedag: Konrad, Kurt

Foto: meg selv, Trond og Amanda

Fredag dro vi tidlig av sted til Haua, med innlagt stopp,
først i Åsane, siden Amanda hadde en løs kloss på tannreguleringen.
Vi stoppet også på Kvadrat, for å handle til adventskalendere.
Og utpå kvelden ankom vi endelig Haua og farmor.

27. november 2021

Navnedag: Torlaug, Torleif

Foto: Amanda, meg selv og Trond

Så var det tid for den store feiringen av Åses 50 årsdag,
men først tok vi oss en tur til huset i Kvam og hentet fliser.
Åse fikk søm-byste i gave fra Runar og co og oss.
Hun hadde bakt mange deilige kaker til festen.

28. november 2021

Navnedag: Ruben, Rut

Foto: meg selv og Trond

Det tar noen timer å kjøre til og fra Haua, så vi startet tidlig søndag.
Med innlagt stopp i Åsane for "middag" på McDonalds,
så tok det oss rundt 8 timer å komme helt hjem.
Vi dro i mørke, og kom hjem i mørke, etter en fin helg.

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens produkt: Tine Iskaffe Xmas Mocha


Forrige uke testet jeg iskaffe, så denne uka ville Trond også være med.
Dermed ble det testing av Xmas Mocha Iskaffe.
Første aberet for meg var at den ikke er laktosefri, så da måtte laktrasen frem.
Den smakte godt, kanskje ikke så mye julesmak,
men mocha er jo aldri feil, likevel, da.

Terningkast: 5

Ukens bilde

"Jubilante åpner gaven"

Foto: meg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar