Årsoversikt

søndag 12. september 2021

Uke 36 2021 - Da må vi rope høyt i kor: Hurra for gutten vår!

Illustrasjon: Maia

Da må vi rope høyt i kor: Hurra for gutten vår!

Minstemann i søskenflokken, vår alles beste gutt,
Alle gode ting er tre, og Rune kom til slutt.
Årene går alt for fort, tenk at han er tolv år!
Da må vi rope høyt i kor: Hurra for gutten vår!

Dagen ble feiret som alltid før, med frokost og gaver i fleng,
selv om pappa og Maia ikke var hjemme, ble det da  frokost i seng.
Det ble ikke mye mer feiring på gutten, så mye som foregikk da,
men gutten var godt fornøyd med dagen, og da er vi alle så glad.

Lillemann ville ikke ta i bruk gaver før storesøster kom hjem,
så hun kunne få være med ham og se når han fant dem frem.
Sånn er han, den snille gutten vår, han tenker på alle, så godt.
Vi er så glad og stolt av Rune, så kjekk og grei og flott!

6. september 2021

Navnedag: Siril, Siv

Foto: meg selv og Maia

Jeg har hatt vaktuke, og vært på utekontor mandag og onsdag.
Maia storkoser seg på Sygna, med kunst og matte og eksperimenter.
Jeg var lykkelig for å være hjemme eter en travel dag på jobb.
Rune og jeg koste oss med ostesmørbrød og kakao til kveldsmat.

7. september 2021

Navnedag: Regine, Rose

Foto: Maia og meg selv

Maia fikk i oppdrag å tegne uten å se på arket i kunsttimen,
 det ble et artig resultat som utløste krampe-latteranfall.
Jeg var i flere Teams-møter i løpet av dagen, med fint vær på bakgrunnen min.
Men utenfor vinduet var det høststemning og tåke.

8. september 2021

Navnedag: Amalie, Alma, Allan

Foto: meg selv, Ingrid og Maia

Rune fylte altså 12 år på onsdag, og ble feiret med frokost og gaver på senga.
Mamma dro til Bergen med båten for kontroll på sykehuset.
Maia drev med eksperimenter på skolen, mens jeg prøvde å fikse tåa til Amanda.
Rune fikk til og med gave i posten, som vi oppdaget etter 4H-møtet.

9. september 2021

Navnedag: Trygve, Trym, Tyra

Foto: meg selv, Trond og Maia

Jeg var ikke i form torsdag, og hadde lite tålmodighet med datamaskiner.
Trond foreslo snitzler til middag, siden det var snitzlens dag.
Maia tegner så mye flott i kunsttimene på Sygna.
Trond sparkla ferdig det jeg ikke nådde på onsdag.

10. september 2021

Navnedag: Tord, Tor

Foto: Nina, Trond, Maia og meg selv

Fredag ble huset så godt som ferdig "kledd", en ny milepæl oppnådd!
Maia kom hjem med buss, og ble hentet av snille Arild og kjørt rett til vaksinering.
Dermed har begge jentene våre denne uka fått første dose.
Vi vaksinerte på kveldstid fredag av hensyn til pendlende ungdommer.

11. september 2021

Navnedag: Dagny, Dag

Foto: Maia, Trond og meg selv

Trond har jobbet nattskift i helga, så han har snudd døgnet litt.
Snøball liker seg godt i bestemors "krok", særlig nå som hun er uten krave.
Jeg har funnet ut at jeg liker å hekle, dette skal bli en duk.
Og så var det "Skal vi danse", fast på programmet på lørdager.

12. september 2021

Navnedag: Jofrid, Jorid

Foto: Trond, meg selv og Maia

Selv om Trond hadde vært på natt har han stått på og jobbet i huset i dag.
Hele familien har blitt testet for corona av forskjellige grunner, alle med negativt resultat.
Maia har dratt tilbake til Balestrand for 2 uker, jeg savner henne alt.
Det er alltid like tøft å ta farvel på søndag kveld. Gleder meg til høstferien!

Vi anmelder forskjellige ting og tang 

Ukens produkt: "Tine Junior"


Vi forsøkte disse til frokost i går. De må ha vært ganske gode,
for av en pakke med 8 var det bare 2 igjen i dag.
Smakene er jordbær, bringebær, blåbær og banan.
Alle fire falt i smak her i hus, og kan anbefales!

Terningkast: 5

Ukens filmer - Uke 36


Afterlife of the Party. 2021. Terningkast: 4

Ukens bilde

"Huset vårt blir bare så fint!"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar