Årsoversikt

søndag 27. juni 2021

Uke 25 2021 - Sommerferiens første uke

Illustrasjon: Maia

Sommerferiens første uke

Sommerferiens første uke,
for tre ikke fullt så små barn i hus.
Rolige dager kunne de bruke
til å slappe av i sus og dus.

Med begge bestemødre hjemme,
Mamma og pappa på jobb hver dag.
Har barna hatt tid til å klemme
Og være med farmor til sitt behag.

Maia streamer og koser seg
Amanda til Knarvik med farmor på tur
Rune leker med venner på sin vei
Alle tre nyter dagene, og er ikke sur.

I helga til Sula en tur, mens farmor dro hjem
Et kortvarig opphold her denne gangen
Vi samler steiner og finner frem
Gamle klær mens vi synger "Solund-sangen".

21. juni 2021

Navnedag: Agnar, Annar, Ahmed

Foto: Trond, meg selv og Maia

Det har vært travelt på jobb også denne uka.
Trond jobbet ettermiddag, og merket lite til omkjøring av E39.
Hyller til nytt vaskerom kom med PostNord.
Snøball og jeg testet utsikten i nye-huset på kvelden.

22. juni 2021

Navnedag: Håkon, Maud

Foto: Trond, Maia og meg selv

Trond og mor tok turen til Hosteland til bilverksted, 
der de fikset speilet til mor med en flis.
Maia gikk tur til Tor i finværet, vi andre til huset for å se.
Og så koste vi oss med is på kvelden.

23. juni 2021

Navnedag: Elfrid, Eldrid

Foto: meg selv, Maia, Trond

Det ble hjemme-feiring av Sankthans for oss, 
siden jeg var sliten etter vaksinering og travle dager på jobb.
Men Snøball insisterte på tur, så det ble det.
Maia streamer 3 ganger for uka nå.

24. juni 2021

Navnedag: Johannes, Jon, Hans

Foto: meg selv og Trond

Det har vært en hektisk uke på jobb, og lite tid til bilder.
Trond lurer på om denne båten er solgt nå, siden navnet er malt over.
Men tur på kvelden har jeg stort sett orka, bort til huset en tur.
Maia og Snøball koste seg i det som skal bli hobbyrom.

25. juni 2021

Navnedag: Jørund, Jorunn

Foto: meg selv og Trond

Fredag var jeg på jobb eller reise til og fra jobb i 17 timer.
Det går jo, på et vis, det også, med 4 røde responser.
Allmennleger er overmennesker, mener rikslønnsnemnda.
Trond sine briller gikk i stykker, så han trenger nye.

26. juni 2021

Navnedag: Jenny, Jonny, Jennifer

Foto: Amanda, Trond, meg selv og Maia

I går dro bestemor, Rune og Amanda til Sula med båten,
mens jeg sov ut etter en slitsom uke.
Etter at jeg våknet ryddet og vasket jeg i kjøleskapene.
Og så koste vi oss med lasagne og marsipankake.

27. juni 2021

Navnedag: Aina, Ine, Ina

Foto: meg selv, Trond, Maia

I dag fulgte Trond, Maia og jeg etter de andre til Sula.
Snøball lekte sofapute bak bestemors rygg,
mens vi besøkte både Mona og Aud og Rolf, 
og ble vartet opp både med kaker og deilig middag.

Vi anmelder forskjellige ting og tang 

Ukens produkt: KitKat crunchy cookie dough


Amanda fant disse på Normal i Knarvik.
Det er 4 store kit-kat sjokolader i pakken, med tre biter i hver.
De smakte godt, men ikke så mye cookie dough smak som vi kunne ønsket oss.
Men sjokolade er jo alltid en vinner hos meg.
Rune likte dem ikke så godt, mer sånn midt på treet.

Terningkast: 3-4

Ukens bilde

"Prestesundet i morgensol"

Foto: Trond

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar