Årsoversikt

søndag 17. januar 2021

Uke 2 2021 - Velkommen til oss - i vårt "legohjem"

Illustrasjon: Maia
 
Velkommen til oss - i vårt "legohjem"

Ny uke i nytt år er kommet til en slutt,
men her blir det ingen applaus og salutt,
for hverdagen, den er tilbake for fullt,
og farvannet er ikke alltid så smult.

Men selv midt i stormen så finnes det lys,
en pakke med lego gir gledes-gys.
"Hurra, ny lego er kommet til oss",
vi gleder oss til å bygge med kloss.

En rolig stund rundt et bord gjør godt,
og resultatet skal nok bli flott,
men jammen tar byggingen tid,
særlig om en skal gjøre seg flid.

Stunden i fellesskap er klart det beste,
når vi kloss etter kloss sammen kan feste.
Ja, gleden over lego deler vi, alle fem,
velkommen til oss - i vårt "legohjem".

11. januar 2021

Navnedag: Børge og Børre

Foto: Trond og meg selv

Natt til mandag kom det enda mer snø.
Snøball klarte ikke å ta seg frem i hagen lengre.
Trond måtte nesten "brøyte" for å komme seg på jobb grytidlig.
Og Rune og jeg fikk lego i posten!

12. januar 2021

Navnedag: Reinhard og Reinert

Foto: Meg selv og Maia

Mamma var innlagt på sykehus fra mandag til onsdag,
og tirsdag fikk jeg lov til å ta turen inn på besøk.
Maia holder på med et kult prosjekt i kunst og håndverk.
Jeg overnattet i Arna fra tirsdag til onsdag.

13. januar 2021

Navnedag: Gisle og Gislaug

Foto: meg selv

Jeg tilbrakte onsdag i Arna med "hjemme-borte-kontor",
mens jeg ventet på å få hente mamma på sykehuset.
Vi var en tur innom Arna før vi dro hjem til Eivindvik,
der Trond og barna ventet med deilig middag.

14. januar 2021

Navnedag: Herbjørn og Herborg

Foto: Trond og meg selv

Trond syntes at overskriftene i VG på torsdag var uheldig plassert.
Men slik kan altså p-pillen påvirke hjernen.
Jeg fikk ikke fyr i peisen, men det klarte selvsagt Trond.
Det er uansett deilig å kunne fyre når det er kaldt ute.

15. januar 2021

Navnedag: Laurits og Laura

Foto: meg selv, Maia og Trond

Jeg tror vi forsøkte å trykke inn en ukes aktiviteter på en dag.
Etter jobb tok vi turen ut og akte i "kommunebakken".
Deretter ble det "Mesternes Mester" på tv,
før vi avsluttet kvelden med å bygge lego.

16. januar 2021

Navnedag: Hjalmar, Hilmar og Hassan

Foto: Trond

I går var en trøtt dag for min del.
Jeg sov mye og fikk gjort lite fornuftig, dessverre.
På kvelden så vi første delfinale av MGP Norge.
Og så avsluttet vi med film; Børning 2 denne lørdagen.

17. januar 2021

Navnedag: Anton, Tony og Tønnes

Foto: Trond og meg selv

I dag har vi harr litt "spa-dag" her i hus;
Jeg har stelt føttene til Rune og til mamma.
Og så har vi spilt spill og kost oss sammen,
selv om noen ikke klarte å legge bort mobilen.

Vi anmelder brettspill - Uke 2

Spill: Fantasi (2012-utgave)


Positiv ting: Det var veldig gøy. Kjempebra. Morsomt.
Utfordring at vi skal tegne, men gøy. Lærerikt. 
Man får masse "inside" jokes av det. Gøy å spille lag.
Negative ting: Tusjen. (måtte byttes ut.) 
Bare 4 brikker, dumt når en er en familie på 5.
Endel vanskelige ord selv om det skal være fra 10 år.
Terningen går kun til 3, så det tar tid å komme rundt brettet.
Passer for: best fra 13 år og oppover. Litt vanskelig for 10-13 år.
Vil vi anbefale spillet til andre: Ja. Det var gøy.
Vinnerene ble: Det ble uavgjort mellom 2 lag. 

Terningkast: 5

Vi anmelder forskjellige ting og tang

Ukens "dings": Churro-jern


Dette fikk jeg til jul fra Trond. Det er fra Ellos.
Maia fant oppskrift på "Matprat", den fungerte godt.
Det var litt vanskelig å finne en god måte å få deigen i jernet på,
men til slutt fant vi sprøyteposen fra Tupperware, som fungerte topp!
Churroene ble stekt fort, ble rette og fine, og smakte godt,
selv om de ikke ble like sprø som om en steker i frityr.

Terningkast: 5 +

Ukens filmer - Uke 2


Børning 2. 2016. Terningkast: 5

Ukens bilde

"Vinter i Eivindvik"

Foto: Maia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar