Årsoversikt

søndag 1. november 2020

Uke 44 2020 - Halloween i pandemi-tid

Illustrasjon: Maia

Halloween i pandemi-tid

I går var vi kommet til siste dag i oktober, og Halloween.
Selv om vi er midt i en pandemi, så er det jo lov til å feire,
så barna hadde utstyrt seg med kostymer, 
og vi voksne hadde kjøpt inn godterier til den store dagen.

Med litt smittevernstiltak gikk det helt fint med feiringen.
Barna som kom på døra fikk utlevert godteri med "klype",
og våre egne barn gikk en liten runde med god avstand,
særlig Amanda i ganske så tett dress var godt beskyttet.

Og så ble det Halloween-mat til lørdagskos og godter hjemme,
med film fra Disney + og familiekos.

26. oktober - Horseless Carriage Day. Pumpkin Day.

Foto: Maia, Trond og meg selv

Vi startet uka med Maia i Balestrand, på besøk på Sygna.
Der tok hun mange flotte bilder og koste seg stort.
Her hjemme regnet det, og jeg var på utekontor på Brekke.

27. oktober - World Day for Audiovisual Heritage

Foto: Maia, Trond og meg selv

Maia hadde andre og siste dag på Sygna på tirsdag,
og tok seg så hjem til Oppedal og Gulen med buss,
der pappa hentet henne, mens jeg lå på sofaen og var tung i hodet.

28. oktober - Simonsmesse. Champagne Day.

Foto: meg selv

Onsdag var en maratondag for meg, med utekontor på Byrknes først,
deretter kjøretur i uvær til Knarvik og legevakt hele kvelden,
før jeg fikk dra hjemover og rakk siste ferje over fjorden. 

29. oktober - World Stroke Day. World Psoriasis Day.

Foto: Trond og meg selv

Femten minutter inn i torsdagen var jeg hjemme,
og knappe ni timer etterpå var jeg på kontoret her for en ny arbeidsdag.
Etter 22 timer på jobb på 1 1/2 døgn, så var det godt med en ettermiddag fri.

30. oktober - Pumpkin Bread Day.

Foto: Trond og meg selv

Denne uka har allmennlegene vært i streik, siden vi ikke er overmennesker.
Det endte i tvungen lønnsnemd i kveld. 
På jobb jobbet Trond i grøfter, mens vi koste oss med is i lunsjen. 

31. oktober - Halloween. Carve a Pumpkin Day.

Foto: Maia og meg selv

I går var det Halloween fra morgen til kveld, med pynting av hus,
laging av mat, besøk av mange flotte barn på døra,
og koselig kveld med familien og "Descendants 3" på Disney +.

1. november - Alle Helgens Dag. 

Foto: Maia, Trond og meg selv

I dag har vi kost oss med restemat fra i går,
og gresskar-pai som Amanda laget i går.
Og så har vi sett på tv, blant annet "Skal vi danse" fra i går.

Ukens kreative fra Amanda

I tillegg til at Amanda bakte deilig pai av gresskar i går,
har hun blant annet tegnet denne fine tegningen av Spiderman,
denne gangen var det med blyant på papir.

Ukens spill-anmeldelse fra Rune

Spill: "Among Us" på mobil


"Du kan ha 10, 9 eller 8 folk, 1, 2 eller 3 av de er 'imposters'.
De skal prøve å drepe alle sammen i romskipet, og vinner når det er like mange 
crew-members igjen som imposters. Du har tre ulike 'maps'; 
Polis, HQ og the Shields. Alle vil du bli godt kjent med. 
Alle burde prøve spillet, for det er veldig gøy."

Terningkast: 6 (men jeg ville egentlig gitt det 12).

Ukens Snøball


I anledning Halloween måtte jo Snøball også kle seg ut,
selv om hun ikke var like fornøyd ved kostymene vi testet ut på henne.

Ukens Ole Brumm

Plutselig stanset Brumm og pekte opphisset fremfor seg: "Se!"
"Hva?" sa Nøff og hoppet i været,
og for å vise at han ikke hadde hoppet fordi han var redd,
fortsatte han et par ganger til,
som om han drev gymnastikk.

(Ole Brumm)

Foto: Maia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar