Årsoversikt

søndag 7. juli 2019

Uke 27 2019 - Menn med begge beina på jorden vokser ikke på trær.

Så stille en natt!
Der er gåter, langt større enn ildfluers ild:
Begynnelsen kjære - og vi, som er til! -
Hvad er det du anende vet, at jeg vil?
Så stille en natt!

Herman Wildenvey

Foto: Trond W. Hjønnevåg
Menn med begge beina på jorden vokser ikke på trær.

I dag er det 16 år siden Trond gikk ned på kne
ved foten av El Teide på Tenerife,
med ring i hånd og et brennende spørsmål,
og fikk ja, når jeg bare fikk tenkt meg om litt først.

Så da måtte jo dagens blogg handle litt om forlovelsesdagen vår, da.
Det har vært en helt grei slutt på vaktuka,
selv om det ble litt dårlig med feiring på oss i dag,
ikke bare fordi Trond har fått det for seg at han ikke vil feire seg selv.
Jeg elsker nå mannen min likevel.

Mandag


Uka startet med regn og grått vær.
Så regnbuebanner og vimpler fra bilrebusen hang fortsatt på bilen min.
Da var det litt morsomt å oppdage at denne bilen var på tur,
og tenke at bilen min kanskje dukker opp på Google Earth View
full i fargerike hippie-dekorasjoner.

Tirsdag


Jeg hadde sett en video på Tastemade på Snap
der de lagde sandwich med pølsebrød og is.
Så det måtte jo testes.
Riktig så godt ble det, takk til Tastemade for ideen,
men ikke verden sunneste kveldsmat, det må innrømmes.

Onsdag


Onsdag hadde både Facebook og Instagram problemer med bilder,
så denne fine handlelista jeg sendte til Trond,
den kom aldri frem til han som stod på butikken og venta.
Men han kjøpte tortelloni, som jo var det vi hadde lyst på,
så da gikk det bra likevel.

Torsdag


Denne snapen sendte jeg til Amanda på torsdag,
på vei til ettermiddagsvakt på legevakten i Knarvik.
Det har ikke akkurat vært varmt denne uka heller,
selv om sola etter hvert i alle fall har dukka fram.
Amanda, derimot, har i overkant av 30 grader i Spania.

Fredag


Mens jeg var på jobb fredag tikket det inn invitasjon til grillkveld.
Så koselig å bli invitert - og for en kjekk kveld,
om en ser bort fra smikka/knotten, som også var på fest.
Men deilig mat fikk vi, godt selskap hadde vi,
og utsikten var upåklagelig!

Lørdag


I går sov jeg alt for lenge - og stod opp til lunsjtid.
Dermed ble det frønsj på "Kafe av og te",
deilige, nystekte vafler med brunost i sola.
En flott lørdag ble det, været holdt seg ganske så bra,
og Trond fikk seg til og med en tur på hotellet på kvelden.

Søndag


Og så var vi kommet til dagen i dag, forlovelsesdagen vår.
Det nærmeste vi kommer feiring, 
må være at jeg har lest noen kapitler i denne boka høyt for min kjære.
Boka kan anbefales - Are Kalvø treffer godt.
Og min kjære mann holder beina på jorden - og ikke på fjellet eller oppe i trærne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar