Årsoversikt

søndag 11. september 2016

Uke 36 2016 - Rune har fylt 7 år, og det har preget den siste uken

Nå er jeg sliten, og veldig glad for at denne dagen og denne helgen er borte. Vi har nemlig hatt bursdagsbarn i hus denne uken, dermed har det blitt feiring i flere omganger, og siste omgang har vi hatt i dag, med barnebursdag. Det tar på, jeg kjenner jeg er helt kjørt nå, beina verker som besatt, og det er lite bensin igjen på motoren etter 2 døgn der jeg stort sett har vært på beina fra morgen til kveld. Det har med andre ord ikke vært mye lading av batterier denne helga, men slik blir det, når jeg ikke klarer å begrense meg i planlegging og utføring av prosjekt barnebursdag.


Rune fylte altså år på torsdag, han ble 7 år, og er stor gutt nå. Den siste uka fram til dette har jeg stadig fått påminnelser om minner fra 7 år tilbake fra "Facebook", der det nokså klart fremgår at jeg var ganske så lei av å vente på at lillegutt skulle bestemme seg for å komme ut, den gang da for 7 år siden. Så kom han da, til slutt, den 8. september, og statusen ble: "Venter ikke lengre." Og tenk, nå har minstemann altså fylt 7 år, som tiden flyr!


Bursdagen har altså blitt feiret, rett og slett nesten 4 dager til ende, og preget uka for oss alle. Torsdag begynte han dagen med frokost og bursdagsgaver fra familien på senga før skolen, deretter bursdagssang og litt feiring på skolen, og så, på ettermiddagen, ble det middag etter Runes hjerte, pannekaker, og deretter familieselskap (med farmor) med kaker, kaffi og brus på kvelden. Det var med andre ord en riktig så fornøyd gutt som gikk til sengs på torsdag kveld.



Fredag kom mamma/bestemor på besøk, hun tok bussen fra Bergen, og toget fra Stavanger, og kom til Egersund i akkurat riktig tid til at jeg kunne plukke henne opp på hjemveien fra jobb, etter en siste handlerunde til Runes bursdag. Så da ble det kake og kaffi også på fredag kveld, med litt mer feiring for minstemann.

Og så har helgen stort sett, for min del, og barnas del, vært benyttet til forberedelser til Runes barneselskap i dag, og så selvsagt dagens feiring, med Star Wars som tema. I går bakte jeg to kaker, etter guttens ønsker, og så gjorde vi en god del ting klare, jentene var så flinke til å hjelpe meg, så til tross for at Trond var på jobb i 12 timer i går, og dermed hadde liten sjanse til å hjelpe meg, så følte jeg at vi lå veldig godt an når jeg stod opp i dag tidlig. I dag har jeg bakt pizzaer, laget lys-sabler, kuttet ut en "Dødsstjerne" av en vannmelon og pakket alt vi trengte til feiringen i esker, mens Amanda har laget fruktspyd og pyntet asteroide-kaker.




Barneselskap ble det, selv om det endte opp med at det var 9 av de 17 guttene i klassen til Rune som ikke var med, så var det jammen både høyt nok lydnivå og aktivitetsnivå med de som var der, totalt 13 i tallet; med mine tre, en venninne fra klassen, og så en ekstra gjest, Vetle-Tobias, som det bare var koselig å ha med, særlig for Amanda, som er god venn med han. Og siden vi hadde beregnet at det skulle være mange flere enn de ble, så var det rikelig med både mat, kaker og snop til alle gjestene og alle voksne, og jammen tror jeg det er nok mat igjen til både middag og dessert i morgen også.





Så nå er jeg sliten, og da Trond minte meg på at det var søndag, så begynte jeg å kjenne på at det måtte være minst 2 uker siden sist jeg blogget, for slik føltes det akkurat nå. Og så, da jeg innså at det faktisk bare er en uke siden siste jeg blogget, så forsøkte jeg å tenkte på hva vi hadde gjort i begynnelsen av denne uka, så husket jeg ikke noe som helst en stund her.

Tronds utsikt i helgen...
 Men så kommer jeg jo på litt etter litt, da. For mandag, da var det styremøte i korpset, og så hadde vi besøk av min søster, Åse, på kvelden, og tirsdag, da var det foreldremøte på skolen på Trond, mens jeg var hjemme og fikk gjort lite av det jeg hadde tenkt. Onsdag spilte Rune fotballkamp i Egersund, de vant igjen, mens jeg bakte ukens første kake. Og så var vi på teaterøvelse torsdag med amatørteateret også. Er det rart jeg føler at det er 14 dager siden sist jeg blogget?

Nå skal jeg legge beina høyt, og håpe at de slutter å verke innen jeg skal til sengs, slik at jeg får sove i natt, og ikke minst. slik at jeg klarer å komme meg opp på beina, og ned trappa til senga. Ellers så ser akkurat nå sofaen skrekkelig innbydende ut, så kaaaaanskje bare velter jeg meg over på siden i sofaen og sovner her i stedet. God natt da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar